ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

زنگ خطر CDC به صدا درآمد؛ افراد واکسینه شده نیز بهتر است کماکان ماسک بزنند

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به گسترش سویه دلتا کرونا، می‌گویند نحوه مقابله با همه‌گیری کرونا باید تغییر پیدا کند و توصیه می‌کنند افرادی که واکسینه شده‌‌اند ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به گسترش سویه دلتا کرونا، می‌گویند نحوه مقابله با همه‌گیری کرونا باید تغییر پیدا کند و توصیه می‌کنند افرادی که واکسینه شده‌‌اند نیز در مکان‌های عمومی سربسته ماسک بزنند.

طبق جدیدترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده، سویه دلتا ویروس کووید ۱۹ بسیار مسری‌تر از تصور بوده است و می‌تواند سدهای ایمنی جمعی ایجاد شده توسط واکسن را بشکند و بیماری شدیدتری نسبت به انواع سویه‌های قبلی ویروس ایجاد کند.

در چند وقت اخیر، ۷۱ هزار مورد ابتلای جدید به صورت میانگین برای هر روز در ایالات متحده گزارش شده که گمانه‌زنی پیرامون انتقال ویروس توسط افراد واکسینه شده را افزایش داده است؛ اگرچه به نظر می‌رسد که نقش آن‌ها به اندازه افراد واکسینه نشده نباشد. اکنون به افرادی که در گذشته واکسن دریافت کرده‌اند نیز توصیه می‌شود در مکان‌های عمومی سربسته با احتمال انتقال بالای ویروس، از ماسک استفاده کنند.

تاکنون ۶۹ درصد از جمعیت بزرگسالان آمریکا حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.دستورالعمل جدید به افرادی با سیستم ایمنی تضعیف شده پیشنهاد می‌کند که در تمامی مکان‌ها از ماسک استفاده کنند. همچنین بهتر است شهروندان واکسینه شده که با گروه‌های حساس مانند کودکان، سالمندان و بیماران خاص در ارتباط هستند نیز به استفاده از ماسک ادامه دهند. در هر هفته ۳۵ هزار مورد ابتلای همراه با علائم در میان جمعیت ۱۶۲ میلیونی واکسینه شده ایالات متحده گزارش می‌شود؛ درحالی که موارد ابتلای خفیف یا بدون نشانه به صورت دقیق مورد پایش قرار نمی‌گیرد. تعداد ذره‌های ویروسی تولید شده در مسیرهای تنفسی بیماران مبتلا به سویه دلتا حدود ۱۰ برابر بیشتر از سویه آلفا اعلام شده است.

دکتر روشل والنسکی، مدیر CDC، چندی پیش تایید کرد که افراد واکسینه شده نیز می‌توانند مانند افراد غیر واکسینه، به سوی دلتای کرونا مبتلا شوند و ویروس می‌تواند با قرارگیری در مخاط بینی و حلق، افراد را به ناقل تبدیل کند. اسناد داخلی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نشان می‌دهد که سویه دلتا بسیار مسری‌تر از سایر ویروس‌های این خانواده است که در گذشته موجب بیماری‌هایی مانند سندرم حاد تنفسی (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) می‌شدند و حتی می‌تواند واگیری شدیدتری نسبت به ابولا، سرماخوردگی، آنفولانزای فصلی، آبله و حتی آبله مرغان داشته باشد. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alirezaasadi.ta@gmail.com
    alirezaasadi.ta@gmail.com | ۹ مرداد ۱۴۰۰

    جمعیت ایالات متحده، اشتباه ذکر شده است.

    • امیر امام جمعه
      امیر امام جمعه | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

      بله صحیح می‌فرمایید، منظور در اینجا ۱۶۲ میلیون نفر جمعیت واکسینه شده در ایالات متحده بوده است که عبارت «واکسینه شده» جا افتاده بود.

مطالب پیشنهادی