ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس از مرز ۶ میلیون دستگاه گذشت

با وجود کمبود جهانی تراشه، مایکروسافت موفق به فروش بیش از ۶ میلیون دستگاه کنسول‌های بازی ایکس باکس سری ایکس و اس شده و نینتندو سوییچ با فروش ۸۸.۸۴ میلیون دستگاه صدرنشینی فروش را از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

با وجود کمبود جهانی تراشه، مایکروسافت موفق به فروش بیش از ۶ میلیون دستگاه کنسول‌های بازی ایکس باکس سری ایکس و اس شده و نینتندو سوییچ با فروش ۸۸.۸۴ میلیون دستگاه صدرنشینی فروش را از آن خود کرده است.

«ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت در جریان کنفرانس سه ماهه چهارم خود یک بار دیگر بر تعهد این شرکت به حضور رو به رشد کنسول ایکس باکس در فضای بازی تاکید کرد. با وجود کمبودهای جهانی به وجود آمده که خرید کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس از بسیار سخت کرده است، مایکروسافت عنوان می‌کند که کنسول نسل بعدی آن‌ها همچنان پرفروش‌ترین دستگاه است.

ایکس باکس سری ایکس

علاوه بر این موضوع، «دنیل احمد» تحلیلگر ارشد Niko Partners برآورد می‌کند که مجموع فروش کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس تا ۹ تیر ۱۴۰۰ به ۶.۵ میلیون دستگاه رسیده است. باید توجه داشت که کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ (دو نسل قبل) در بازه زمانی مشابه به ترتیب ۵.۷ میلیون و ۵ میلیون فروش کردند.

نادلا با بیان این موضوع که سرویس آنلاین «ایکس باکس گیم پس» نیز به سرعت در حال رشد است، عنوان کرد:

میلیون‌ها نفر تاکنون بازی‌ها را روی رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌های موبایل خود استریم کرده‌اند و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس سریع‌ترین فروش را در بین سایر کنسول‌های نسل قبل تجربه کرده است.

البته باید عنوان کرد که ایکس باکس نسبت به کنسول رقیب خود یعنی پلی استیشن فروش کمتری داشته است. سونی نیز با توجه به اینکه مانند مایکروسافت با مشکل کمبود تراشه و البته دلال‌ها روبرو شده بود روز گذشته اعلام کرد که فروش پلی استیشن ۵ از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشته و پلی استیشن ۵ به سریع‌ترین کنسول فروخته شده در ایالت متحده تبدیل شده است.

همچنین بر اساس برآوردهای VGChartz، کنسول نینتندو سوییچ با فروش حدود ۴۰۰ هزار دستگاه در هفته منتهی به ۲۶ تیر، پرفروش‌ترین کنسول بوده است. کنسول دستی نینتندو تاکنون ۸۸.۸۴ میلیون دستگاه فروش داشته است.

جدول برآورد فروش کلی کنسول‌ها:

کنسول

میزان فروش ( میلیون دستگاه)

نینتندو سوئیچ

۸۸.۸۳۵.۸۳۵

پلی استیشن

۱.۰۱۱.۰۱۱

ایکس باکس سری ایکس / سری اس

۶.۱۷۳.۴۶۴

پلی استیشن ۴

۱۱۵.۸۳۶.۱۱۸

ایکس باکس وان

۵۰.۲۱۲.۰۱۶

نینتندو 3DS

۷۵.۹۳۸.۸۵۹

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی