ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تاخیر در پرتاب کپسول استارلاینر بوئینگ در پی مشکل فنی ماژول روسی ایستگاه فضایی

در ادامه اتفاقی که اخیرا برای ایستگاه فضایی بین‌المللی افتاد، ناسا پرتاب فضاپیمای بویینگ را به تاخیر انداخت. طبق کنفرانس خبری ناسا در روز گذشته، ماژول روسی «ناوکا» که به ایستگاه فضایی متصل شده بود ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

در ادامه اتفاقی که اخیرا برای ایستگاه فضایی بین‌المللی افتاد، ناسا پرتاب فضاپیمای بویینگ را به تاخیر انداخت. طبق کنفرانس خبری ناسا در روز گذشته، ماژول روسی «ناوکا» که به ایستگاه فضایی متصل شده بود دچار مشکل فنی شد و به طور اتفاقی موتورهای آن روشن شد. خوشبختانه این مشکل حدود یک ساعت بعد برطرف شد.

طبق قراردادی بین ناسا و بویینگ قرار بود تا فضاپیمای استارلاینر، ساخت شرکت بوئینگ در روز جمعه به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب و طی ۲۴ ساعت به آن متصل شود. این در واقع آخرین ماموریت بدون سرنشینی بود که فضاپیمای استارلاینر انجام می‌داد و پس از آن در صورت موفقیت‌آمیز بودن ماموریت، از استارلاینر برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی استفاده می‌شد. با این حال، بویینگ باید کمی بیشتر صبر کند.

استارلاینر بوئینگ

اخیرا روسیه ماژول جدیدی به نام «ناوکا» به ایستگاه فضایی فرستاده است که روز گذشته منجر به ایجاد مشکلات فنی در این ایستگاه شد. موتور‌های این ماژول پس از اتصال به ایستگاه، بلافاضله روشن شد و ارتفاع ایستگاه فضایی را تغییر داد.

پس از حل مشکل ناسا در بعد از ظهر همان روز اعلام کرد که در راستای این مشکلات، پرتاب استارلاینر بوئینگ با تاخیر مواجه شد. فرصت بعدی برای پرتاب این فضاپیما، سه‌شنبه ۱۲ مردادماه خواهد بود. ریاست ماموریت‌های سرنشین‌دار ناسا اعلام کرد که قبل از انجام این ماموریت باید مطمئن باشیم که برای ارسال وسیله دیگری به ایستگاه فضایی، فضای کافی برای آن وجود دارد.

پس از اسپیس ایکس، بویینگ دومین شرکتی است که ناسا برای انجام ماموریت‌های سرنشین‌دار خود به ایستگاه فضایی با آن همکاری می‌کند. ناسا و بویینگ هر دو مصمم هستند تا پرتاب‌های آزمایشی استارلاینر را به پایان برسانند و هر چه زودتر از این فضاپیما برای ماموریت‌های سرنشین‌دار در آینده استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی