ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمایت ایلان ماسک از اپیک گیمز: کارمزد اپ استور عملا مالیات جهانی روی اینترنت است

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک در توییتر دوباره از اپل انتقاد کرد و اینبار به سراغ کارمزدهای این غول دنیای فناوری در اپ استور رفت. ماسک در توییتش از شرکت اپیک گیمز حمایت کرده است. مدیرعامل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک در توییتر دوباره از اپل انتقاد کرد و اینبار به سراغ کارمزدهای این غول دنیای فناوری در اپ استور رفت. ماسک در توییتش از شرکت اپیک گیمز حمایت کرده است.

مدیرعامل تسلا در توییتش گفته:

«کارمزدهای اپل در اپ استور در عمل مالیات جهانی روی اینترنت هستند. حق با اپیک است.»

ایلان ماسک

این اولین باری نیست که ماسک از اپل انتقاد می‌کند، اما اینبار انتقادش مستقیم‌تر است. در گذشته مدیرعامل تسلا در جلسه مربوط به گزارش مالی این کمپانی گفته بود که می‌خواهد امکان استفاده از شبکه شارژ تسلا را برای سایر شرکت‌ها فراهم کند چرا که به دنبال ایجاد یک باغ محصور برای فشار به رقبا نیست. به گفته ماسک، این اقدام توسط شرکت‌هایی مانند اپل انجام می‌شود.

مدت‌هاست اپل و اپیک گیمز درباره کارمزدهای اپ استور درگیر دعوای حقوقی هستند و کارشناسان چنین درگیری را یک تهدید بزرگ برای درآمدهای کوپرتینویی‌ها و رشد آن‌ها در آینده می‌دانند. اپیک گیمز با استفاده از یک سیستم پرداخت جایگزین در بازی محبوب فورتنایت، موجب حذف آن از اپ استور شد. پس از این اقدام اپل، اپیک گیمز از این کمپانی بخاطر محدودیت‌ها و کارمزدهای اپ استور شکایت کرد.

اوایل سال جاری میلادی این دو شرکت به دادگاه رفتند و همچنان منتظر اعلام نتیجه نهایی هستیم. اپیک گیمز به دنبال اپ استورهای جایگزین یا دسترسی متفاوت کاربران به اپ‌های iOS است، اما اپل نمی‌خواهد تغییری در سیاست‌هایش ایجاد کند.

ایلان ماسک

در حالی ماسک به صورت مستقیم از کارمزدهای اپل در اپ استور انتقاد کرده که تسلا اپلیکیشن پولی در فروشگاه اپل ندارد و کارمزدهای کوپرتینویی‌ها روی درآمد آن اثرگذار نیست.

یکی از دلایلی که ایلان ماسک شروع به انتقاد مستقیم از اپل کرده، می‌تواند مربوط به ورود این کمپانی به دنیای خودروهای الکتریکی باشد، صنعتی که تسلا می‌خواهد همچنان در آن پیشرو باشد.

چشم‌انداز بازار خودروهای برقی باعث شده تسلا باارزش‌ترین خودروساز دنیا شود، اما با ورود اپل به این بازار شاید جایگاه شرکت تحت مدیریت ماسک در بازار تغییر کند. البته اپل در این بازار تنها نخواهد بود و شرکت‌های آلمانی هم با قدرت می‌خواهند وارد بازار خودروهای الکتریکی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی