ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی شیائومی می ۱۱
تکنولوژی

شیائومی با رشد چشمگیر در فصل دوم ۲۰۲۱، فاصله‌اش را در بازار موبایل با سامسونگ کمتر کرد

جدیدترین گزارش IDC برای فصل دوم ۲۰۲۱ از رشد ۱۳.۲ درصدی بازار گوشی‌های هوشمند خبر می‌دهد. سامسونگ همچنان در رتبه اول به چشم می‌خورد و شیائومی با رشد چشمگیر ۸۶.۶ درصدی، به آن نزدیکتر از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

جدیدترین گزارش IDC برای فصل دوم ۲۰۲۱ از رشد ۱۳.۲ درصدی بازار گوشی‌های هوشمند خبر می‌دهد. سامسونگ همچنان در رتبه اول به چشم می‌خورد و شیائومی با رشد چشمگیر ۸۶.۶ درصدی، به آن نزدیکتر از گذشته شده است.

سامسونگ توانسته در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ با فروش ۵۹ میلیون گوشی و سهم ۱۸.۸ درصدی، در صدر جدول قرار بگیرد. رشد سالانه این کمپانی ۹.۳ درصد بوده که بسیار از کمتر رتبه‌های بعدی فهرست است. با وجود افزایش فروش، سهم سامسونگ نسبت به سال گذشته کاهش داشته. کره‌ای‌ها در فصل دوم ۲۰۲۰ سهم ۱۹.۵ درصدی در بازار داشته‌اند.

در رتبه دوم لیست، شیائومی به چشم می‌خورد که بالاتر از اپل قرار گرفته و البته رشد خیره‌کننده‌ای هم داشته. این کمپانی با رشد ۸۶.۶ درصدی، توانسته در فصل دوم سال جاری میلادی ۵۳.۱ میلیون گوشی هوشمند بفروشد. این فروش به معنای سهم ۱۶.۹ درصدی است که فاصله تقریبا کمی با سامسونگ دارد.

شیائومی

شیائومی در فصل دوم ۲۰۲۰ تنها توانسته بود ۲۸.۵ میلیون گوشی بفروشد و سهم ۱۰.۳ درصدی در بازار داشته باشد. با توجه به چنین رشدی، شاید چینی‌ها در آینده بتوانند از سامسونگ هم عبور کنند تا به پرفروش‌ترین سازنده گوشی در جهان تبدیل شوند، هدفی که حالا هواوی فاصله بسیاری طولانی با آن دارد. هواوی حتی دیگر در جمع ۵ فروشنده برتر گوشی در چین هم حضور ندارد.

در رتبه سوم جدول IDC‌ شرکت اپل به چشم می‌خورد. کوپرتینویی‌ها با رشد سالانه ۱۷.۸ درصدی، موفق به فروش ۴۴.۲ میلیون گوشی شده‌اند و سهم ۱۴.۱ درصدی از بازار دارند.

در رتبه‌های چهارم و پنجم به ترتیب اوپو و ویوو با فروش ۳۲.۸ و ۳۱.۶ میلیون گوشی هوشمند به چشم می‌خورند. سهم آن‌ها به ترتیب برابر ۱۰.۵ و ۱۰.۱ درصد است و رشد ۳۷ و ۳۳.۷ درصدی را تجربه کرده‌اند.

در حالت کلی میزان فروش کلی گوشی‌های هوشمند در فصل دوم ۲۰۲۱ با رشد ۱۳.۲ درصدی به ۳۱۳.۲ میلیون دستگاه رسیده. شرکت‌ها در فصل دوم ۲۰۲۰ موفق به فروش ۲۷۶.۶ میلیون گوشی هوشمند شده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی