ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت نورالینک ایلان ماسک ۲۰۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

شرکت نورالینک در کنار اسپیس ایکس و تسلا، یکی از شرکت‌هایی است که ایلان ماسک آن را اداره می‌کند. هدف این شرکت ساخت رابط مغز رایانه است و حالا سرمایه‌ای در حدود ۲۰۵ میلیون دلار ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

شرکت نورالینک در کنار اسپیس ایکس و تسلا، یکی از شرکت‌هایی است که ایلان ماسک آن را اداره می‌کند. هدف این شرکت ساخت رابط مغز رایانه است و حالا سرمایه‌ای در حدود ۲۰۵ میلیون دلار دریافت کرده است. شرکت GV وابسته به کمپانی آلفابت نیز در این سرمایه‌گذاری نقش داشته است.

شرکت GV، که خلاصه نام قبلی خود یعنی Google Ventures است، بالاترین سرمایه‌گذار نیست. شرکت Vy Capital به عنوان سرمایه‌گذار اصلی در کنار DFJ Growth ،Valor Equity ،Craft Ventures ،Founders Fund و Gigafund در جمع‌آوری این کمک مالی نقش داشتند.

در کنار این شرکت‌های سرمایه‌گذاری، گروه بزرگی از مدیران اجرایی و کارآفرینان برجسته از جمله «رابرت نلسون» از بنیانگذاران شرکت ARCH، «بلیک بایرز»، «سم آلتمن»، رئیس هیئت مدیره YC Group و مدیر عامل OpenAI، «فرد ارسم» از بنیانگذاران Paradigm و کوین‌بیس و «کن هوری» از بنیانگذاران پی‌پل و Founders Fun شرکت داشتند.

نورالینک
ایمپلنت عصبی نورالینک

هدف کمک‌های مالی کمپانی آلفابت تکنولوژی‌های مصرفی، نوآور، علوم زیستی و ریسک‌پذیر است. سرمایه‌گذاری‌های مربوط به علوم زیستی چیزی بیشتر از یک سوم کل کمک‌های مالی GV را شامل می‌شود. در تعاریف این کمپانی تکنولوژی‌های نوآور به این صورت تعریف می‌شود:

«آینده با پیشرفت در علم هوش مصنوعی، رباتیک، سخت‌افزار، کامپیوترهای کوانتومی، غذا و کشاورزی و Deep tech شکل خواهد گرفت. ما تمام بنیانگذاران با تجربه را حمایت می‌کنیم تا بتوانیم با مشکلات اصلی جهان روبرو شویم که زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار داده است.»

سرمایه‌گذاری در نورالینک می‌تواند در هر کدام از این دسته‌بندی‌های آلفابت قرار بگیرد. این شرکت ایلان ماسک روی ایمپلنت عصبی کار می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد بتواند تنها با فکر کردن یک کامپیوتر را کنترل کند.

این سیستم با تزریق دستگاهی در ابعاد چند میکرومتر در قشری از مغز انجام می‌شود که مربوط به کنترل حرکت است. این دستگاه شامل تعداد زیادی از الکترودها می‌شود که سیگنال‌های عصبی درون مغز را شناسایی می‌کنند و می‌توانند این سیگنال‌ها را پردازش و شبیه‌سازی کرده و به اپلیکیشن همراه آن منتقل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی