ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با استفاده از چیپ‌های باریک‌تر، ظرفیت باتری دستگاه‌های خود را افزایش می‌دهد

به گزارش منابع آگاه، اپل در تلاش است تا با بکارگیری تراشه‌های باریک‌تر، ‌فضای بیشتری برای استفاده از باتری‌های بزرگتر در نسل‌ بعدی آیفون، آیپد و مک‌بوک در اختیار داشته باشد. به گزارش دیجی تایمز، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

به گزارش منابع آگاه، اپل در تلاش است تا با بکارگیری تراشه‌های باریک‌تر، ‌فضای بیشتری برای استفاده از باتری‌های بزرگتر در نسل‌ بعدی آیفون، آیپد و مک‌بوک در اختیار داشته باشد.

به گزارش دیجی تایمز، این احتمال وجود دارد در نسل‌های بعدی آیفون، آیپد و مک‌بوک شاهد به کارگیری باتری‌های بزرگ‌تر خواهیم بود.

اپل قصد دارد میزان استفاده از قطعات غیرفعال یکپارچه یا IPD برای تراشه‌های مربوط به محصولات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این چیپست‌ها ابعاد باریک‌تری دارند و ضمن اینکه به بهبود عملکرد سیستم کمک می‌کنند،‌ فضای داخلی کمتری نیز اشغال کرده و استفاده از باتری‌های بزرگتر را امکان‌پذیر می‌کنند.

به گفته برخی منابع آگاه بازار، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد استفاده از این قطعات IPD را در آیفون‌های جدید و سایر محصولات مبتنی بر سیستم عامل  iOS به ‌صورت چشمگیری افزایش داده و فرصت‌های تجاری خوبی را برای شرکت‌هایی همچون TSMC و Amkor فراهم کند.

در گزراش منتشر شده از سوی دیجی‌تایمز به این موضوع اشاره نشده که چه زمان کوپرتینویی‌ها چنین رویکردی را در محصولات خود عملیاتی خواهند کرد، اما به این نکته اشاره می‌کند که اپل چنین روندی را در پیش گرفته و تولید انبوه آن را برای آیفون‌ها و آیپد‌های نسل بعدی در نظر خواهد گرفت.

از سوی دیگر اخبار مختلفی در مورد افزایش ظرفیت باتری آیفون ۱۳ در اوایل سال جاری میلادی منتشر شد. این اخبار همگی به این نکته اشاره دارند که نسل جدید آیفون از باتری با طرفیت بیشتری برخوردار خواهد بود. هرچند در برخی گزارش‌های منابع آگاه گفته شده بود که بهره‌مندی از باتری با ظرفیت بالاتر به معنی افزایش ضخامت دستگاه هر چند به میزان بسیار جزئی خواهد بود. حتی رندرهایی از نسل بعدی آیفون به اشتراک گذاشته بود دستگاهی با ضخامت بیشتر را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه اپل محصولات آینده‌اش را به نمایشگرهای پیشرفته‌تری مجهز می‌کند، لزوم افزایش ظرفیت باتری را نمی‌توان نادیده گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی