ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: مک پرو و آی‌مک جدید تا پایان ۲۰۲۲ با چیپ اپل سیلیکون از راه می‌رسند

اپل در کنفرانس WWDC 2020 با معرفی چیپ M1 اعلام کرد که تا دو سال دیگر بطور کامل به چیپ‌های اختصاصی‌اش مهاجرت می‌کند و دیگر خبری از پردازنده‌های اینتل در محصولات این کمپانی نخواهد بود. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اپل در کنفرانس WWDC 2020 با معرفی چیپ M1 اعلام کرد که تا دو سال دیگر بطور کامل به چیپ‌های اختصاصی‌اش مهاجرت می‌کند و دیگر خبری از پردازنده‌های اینتل در محصولات این کمپانی نخواهد بود. حالا بلومبرگ در گزارشی از نقشه راه اپل سیلیکون برای ۱۲ ماه آینده پرده برداشته است.

«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که اپل به سختی می‌تواند به برنامه‌ مدنظرش دست پیدا کند و تمام مک‌هایش را به چیپ اختصاصی‌‌اش مجهز کند.

تا به امروز چیپ M1 در مک‌بوک پرو، مک مینی، مک‌بوک ایر و همچنین آی‌مک ۲۴ اینچی مورد استفاده قرار گرفته و البته آیپد پرو هم به این تراشه مجهز شده. با توجه به معرفی اولین مک‌ها در نوامبر ۲۰۲۰، اپل تا نوامبر ۲۰۲۲ وقت دارد تا به پردازنده‌های اختصاصی‌اش مهاجرت کند.

به گفته گورمن، اپل در ماه‌های آینده از نسل جدید مک‌بوک پرو با چیپ M1X رونمایی می‌کند و مک مینی جدید هم مدت کوتاهی پس از آن‌ها از راه می‌رسد. به باور گورمن، آی‌مک تا پایان سال آینده میلادی بطور کامل به اپل سیلیکون مهاجرت می‌کند. علاوه بر این، در سال آینده مک پرو جدید با ابعاد کوچکتر و چیپ اپل سیلیکون از راه می‌رسد.

مک پرو اپل سیلیکون

اپل همچنین می‌خواهد در سال آینده میلادی مک‌بوک ایر جدید را روانه بازار کند که به باور گورمن از پورت مگ‌سیف بهره می‌برد. به گفته گورمن، اپل همچنان می‌خواهد پیش از مهاجرت کامل به سمت تراشه‌های اختصاصی‌اش، مک پرو مجهز به پردازنده اینتل را بروزرسانی کند. طبق شایعات، این کامپیوتر به پردازنده‌های ورک‌استیشن Ice Lake Xeon W-3300 اینتل مجهز می‌شود.

انتظار می‌رود مک پرو مجهز به اپل سیلیکون ابعاد کوچکتری داشته باشد و اندازه‌اش تقریبا نصف مک پرو کنونی باشد. به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها برای این محصول مشغول توسعه تراشه‌ای با پیکربندی ۲۰ و ۴۰ هسته هستند.

باید منتظر ماند و دید اپل می‌تواند تا اواخر ۲۰۲۲ بطور کامل به پردازنده‌های اختصاصی‌اش مهاجرت کند یا چنین هدفی تا سال ۲۰۲۳ به تعویق خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amirhosseinakhzari1390
    amirhosseinakhzari1390 | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    خیلی خوبه

مطالب پیشنهادی