ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: گام‌های اولیه برای ایجاد شرکت‌های یونیکورن در آینده را در کشور برداشتیم

پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان با حضور مجازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید. این چهارمین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است و وزیر ارتباطات در مراسم افتتاحیه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۸

پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان با حضور مجازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید. این چهارمین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است و وزیر ارتباطات در مراسم افتتاحیه آن اعلام کرد که دولت گام‌های اولیه برای ایجاد شرکت‌های یونیکورن در ایران را برداشته است. او همچنین اعلام کرد سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی کشور از ۱.۷ درصد در سال ۱۳۹۲، به ۶.۴ درصد در سال ۹۹ رسیده است. به گفته وزیر ارتباطات این سهم تا پایان سال ۱۴۰۰ بیشتر هم خواهد شد و به ۷.۲ درصد خواهد رسید.

«محمد جواد آذری جهرمی» که به صورت آنلاین در مراسم افتتاحیه این پارک فناوری شرکت کرده بود اعلام کرد از ابتدای سال ۹۸ تا پایان سال ۹۹ به طور کلی ۲۳۴ میلیارد تومان در سمنان برای پوشش ارتباطی هزینه شده است. جهرمی در این مراسم همچنین به وعده داشتن یونیکورن در پایان کار او به عنوان وزیر ارتباطات اشاره کرد و تاکید کرد که آنها قصد داشتند ۵ یونیکورن در ایران داشته باشیم و در کنار این غول‌های بازار کسب و کار فضای مجازی، ده‌ها هزار کسب و کار نیز فعالیت کند.

او با اعلام اینکه تحقق این مهم نیازمند رشد و توسعه زیرساخت در کشور بود اعلام کرد که حالا این زیرساخت‌ها به قدر کافی رشد کرده به طوری که ۹۸.۵ درصد جامعه روستایی به اینترنت دسترسی دارند و بازار لازم ایجاد شده است. جهرمی باور دارد این وزارتخانه گام‌های لازم برای شکل گیری یونیکورن‌ها را در اکوسیستم استارتاپی کشور برداشته است. ایجاد پارک‌های فناوری و توسعه بستر ارتباطاتی گام‌هایی بوده که از نظر جهرمی برای تشکیل یونیکورن‌ها در کشور برداشته شده است:.

جهرمی یادآور شد که تمرکز در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان حوزه کشاورزی و فضایی خواهد بود البته محدودیت‌هایی برای فعالیت دیگر حوزه‌ها نیز وجود ندارد: «پیش از این پارک‌های اقتصاد دیجیتال در تهران، مشهد و استان فارس ایجاد شده است. در این پارک تمرکز ما بیشتر روی حوزه کشاورزی و فضایی است و سازمان فضایی نیز بخشی از فعالیت‌های استارتاپی فضایی در استان سمنان پیگیری می‌کند. این نهاد و مجموعه فعالیت را به تمام جوانان استان سمنان تقدیم می‌کنیم.»

جهرمی در ابتدای کار خود در دولت روحانی اعلام کرده بود که تا سال ۱۴۰۰ ایران ۵ یونیکورن خواهد داشت که این اتفاق رخ نداد. جهرمی دلیل رخ ندادن این موضوع را مشکلات متعددی نظیر تحریم‌ها و مسائل ارزی دانسته بود و حالا اعلام کرده که زیرساخت‌ها و گام‌های اولیه این موضوع اجرا شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GT
    GT | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

    عزیزم چه آدم فانتزی ایی هست تک شاخ دوس داره😂😂😂

  • Kia
    Kia | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    اره با اینترنت صیانتی

  • molavy
    molavy | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    شما خودت گونی کورنی
    فکر کردی ملت رو یونیکورن شما هستن

مطالب پیشنهادی