ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ Foundry از افزایش قیمت تراشه‌های خود خبر داد

سامسونگ می‌خواهد قیمت ویفرهای نیمه‌رسانای خود را افزایش دهد. از این تراشه‌ها در تولید گرافیک‌ها و چیپست‌های انویدیا استفاده می‌شود و سامسونگ فاندری (Samsung Foundry) با این افزایش قیمت می‌خواهد خط تولید کارخانه S5 Fab ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

سامسونگ می‌خواهد قیمت ویفرهای نیمه‌رسانای خود را افزایش دهد. از این تراشه‌ها در تولید گرافیک‌ها و چیپست‌های انویدیا استفاده می‌شود و سامسونگ فاندری (Samsung Foundry) با این افزایش قیمت می‌خواهد خط تولید کارخانه S5 Fab در «پیونگتائک» کره جنوبی را توسعه دهد.

سامسونگ Foundry با امید به توسعه خط تولید پیونگتائک می‌خواهد آمار تولید محصولات لیتوگرافی پیشرفته خود را در طول سال‌های آتی افزایش دهد. با این حال، افزایش هزینه‌ها موجب افزایش قیمت کنترلرها، گرافیک‌ها و چیپست‌های مشتریان سامسونگ از جمله انویدیا خواهد شد.

«بن سو»، معاون ارشد ارتباطات سرمایه‌گذاران سامسونگ می‌گوید: «سامسونگ با توسعه ظرفیت تولید کارخانه S5 در پیونگتائک و اصلاح قیمت سرعت رشد خود را افزایش می‌دهد و برای چرخه‌های آتی سرمایه‌گذاری آماده می‌شود.»

خط تولید S5 کارخانه‌های سامسونگ قادر به طراحی و تولید ویفر با استفاده از فناوری‌های ۴ و ۵ نانومتری است. از آن‌جایی که این خطوط تولید از لیتوگرافی EUV استفاده می‌کنند، توسعه آن‌ها به خاطر نیاز به اسکنرهای EUV جدید، به ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه نیاز خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ این هزینه‌ها را با افزایش قیمت محصولات نهایی جبران کند.

سامسونگ Foundry

این غول کره‌ای مسئول تولید چیپست‌های اگزینوس گوشی‌های هوشمند برای محصولات خود سامسونگ و سایر شرکت‌های تولیدکننده موبایل است. آن‌ها برای انویدیا هم گرافیک‌های Ampere تولید می‌کنند و در تولید تراشه‌های برخی از دیگر شرکت‌ها نقش دارند.

افزایش هزینه‌ها مطمئنا اتفاق مطلوبی نیست و می‌تواند موجب افزایش نمایی هزینه کارت‌های گرافیک شود. ظاهرا TSMC هم از چند ماه پیش ارائه تخفیف به مشتریان خود را متوقف کرده اما این شرکت هنوز درباره افزایش هزینه‌ها حرفی به میان نیاورده است.

شرکت‌های تولیدکننده نیمه‌رسانا چند وقتی است که به خاطر کمبود جهانی تراشه با تمام توان در حال فعالیت‌ هستند و از ابتدای سال قیمت تولیدات خود را افزایش داده‌اند. این موضوع تحت تاثیر بازار رمزارزها هم قرار داشته و باعث نایاب شدن کارت‌های گرافیک در بازار گیمینگ شده است. انتظار می‌رود که این شرایط تا سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی