ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فیسبوک کارمندانش را در دفاتر آمریکا ملزم به استفاده از ماسک کرد

باتوجه به همه‌گیری کرونا دلتا، فیسبوک کارمندان خود را ملزم کرده صرف نظر از دریافت واکسن، از روز سه شنبه ۱۲ مردادماه در محل کار ماسک بزنند. کلیه کارمندان این شرکت تا اطلاع ثانوی مجبور ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

باتوجه به همه‌گیری کرونا دلتا، فیسبوک کارمندان خود را ملزم کرده صرف نظر از دریافت واکسن، از روز سه شنبه ۱۲ مردادماه در محل کار ماسک بزنند. کلیه کارمندان این شرکت تا اطلاع ثانوی مجبور به استفاده از ماسک در دفاتر فیسبوک آمریکا هستند.

فیسبوک تنها شرکتی نیست که از کارمندان خود می‌خواهد به دلیل شیوع گسترده گونه جدید کرونا در محل کار حتما از ماسک استفاده کنند. نتفلیکس و گوگل نیز سیاست‌های مشابهی را برای کارمندان خود در پیش گرفته‌‌اند.

هفته گذشته نیز فیسبوک تایید کرد که کلیه کارمندان این شرکت باید واکسن دریافت کنند تا بتوانند به صورت حضوری در محل کار حاضر شوند.

سخنگوی فیسبوک ضمن تاکید بر افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا، اعلام کرد شیوع گونه جدید کرونا، باعث شده که این شرکت استفاده از ماسک را فارغ از دریافت واکسن در دفاتر خود اجباری کند. این سیاست جدید تا اطلاع ثانوی اجرایی می‌شود و کلیه کارمندان این شرکت موظف به استفاده از ماسک در محل کار خود هستند.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا باعث شده فیسبوک چنین تصمیمی را عملی کند. گونه دلتا کرونا بسیار مسری است و می‌تواند به سرعت منتقل شود.

این تصمیم در حالی از سوی فیسبوک اجرایی می‌شود که چند روز قبل محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به گسترش سویه دلتا کرونا، اعلام کردند نحوه مقابله با همه‌گیری کرونا باید تغییر پیدا کند و توصیه می‌کنند افرادی که واکسینه شده‌‌اند نیز در مکان‌های عمومی سربسته ماسک بزنند.

دکتر «روشل والنسکی»، مدیر CDC چندی پیش تایید کرد که افراد واکسینه شده نیز می‌توانند مانند افراد غیر واکسینه به سویه دلتا کرونا مبتلا شوند و ویروس می‌تواند با قرارگیری در مخاط بینی و حلق، افراد را به ناقل تبدیل کند. اسناد داخلی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نشان می‌دهد که سویه دلتا بسیار مسری‌تر از سایر ویروس‌های این خانواده است که در گذشته موجب بیماری‌هایی مانند سندرم حاد تنفسی (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) می‌شدند و حتی می‌تواند واگیری شدیدتری نسبت به ابولا، سرماخوردگی، آنفولانزای فصلی، آبله و حتی آبله مرغان داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی