ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مودم VDSL
تکنولوژی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات: ساخت مودم VDSL اولویت ملی است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که ساخت مودم VDSL در داخل کشور یک اولویت ملی بوده و این موضوع با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان در حال محقق شدن است. در این طرح ملی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که ساخت مودم VDSL در داخل کشور یک اولویت ملی بوده و این موضوع با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان در حال محقق شدن است. در این طرح ملی شش نهاد برای کمک به پیشبرد پروژه و تأمین مالی تولید مودم‌ها همکاری می‌کنند.

«امیر ناظمی» امروز در آیین مجازی تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک پنج جانبه با هدف حمایت از داخلی سازی مودم های VDSL و محصولات شبکه انتقال (POTN) در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: «در طرح ساخت مودم یک شرکت دانش‌بنیان حضور دارد. این شرکت دانش‌بنیان با مکانیزم مالی تشویق می‌شود که تولید مودم‌های قبلی خود یعنی ADSL را کنار بگذارد و وارد تکنولوژی جدید شود.»

ناظمی درباره اهمیت پیشرفت تولید همگام با پیشرفت تکنولوژی افزود: «تکنولوژی همواره به سرعت اتفاق می‌افتد ولی خیلی اوقات شرکت‌هایی که تولیدکننده یک تکنولوژی قدیمی هستند، زمان این را ندارند که وارد تکنولوژی جدید شوند و زمان را از دست می‌دهند که این امر در صنعت خودرو مشاهده شد.»

مودم VDSL

به عقیده ناظمی اگر بخواهیم این اتفاق نیفتد، باید همواره نگاه ملی داشته باشیم و نهادهای سیاستگذار مکانیزم‌هایی را به عنوان مشوق قرار دهند تا شرکت تولید‌کننده برای گذار به سمت تکنولوژی‌های جدید تشویق شود.

ناظمی همچنین از ورود شرکت مخابرات به این طرح خبر داد و گفت: «از سوی دیگر تقاضایی در این تفاهم‌نامه وجود دارد که شرکت مخابرات بزرگترین تأمین‌کننده ارتباطات ثابت در کشور باید این گذاره را داشته باشد، اما کمبود منابع مالی خیلی از اوقات امکان سرمایه‌گذاری برای رفتن به سمت تکنولوژی جدید را از بین می‌برد و به همین خاطر در این تفاهم‌نامه جزء دوم طرف تقاضا که مخابرات است، وارد بازی شده است.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه محصول تولیدی دانش بنیان است، گفت: در این جریان مکانیزم سوم نهاد سیاستگذاری که وزارت ارتباطات است برای بررسی این نیاز و تقاضا وارد فرآیند شده است و صحه‌گذاری بر موضوع می‌کند که یک اولویت ملی است و اهمیت این اولویت ملی بیش از یک کالای مصرفی است، بلکه یک کالای واسطه‌ای است؛ چرا که به تولید کمک می‌کند.

ناظمی در ادامه توضیحاتش گفت که سه نهاد دیگر یعنی صندوق نوآوری و شکوفایی، پست بانک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در پیشبرد اهداف این طرح و تأمین مالی آن دخیل خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Meysam
    Meysam | ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

    چقدر راحت برنامه ریزی میکنن اینترنت رو قطع کنن بشیم کره شمالی
    مردم رو چی فرض کردین بدون شک ضربه بدی خواهید خورد
    این که جریان بنزین نیست زور بگی مردم رو بکوبی بنشونی سرجاشون.

  • haashmo
    haashmo | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

    اون وقت با این طرح "خیانت در حق کاربران در فضای مجازی" مودم میخوایم چکار؟درضمن الان تنها شرکتی که VDSL ارائه میده مخابرات هست اونم به صورت خیلی خیلی محدود!

  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

    جمع کنید بابا، این هم هزینه فیبر نوری و مودم و .... برای چی؟ برا اینترنت بدون گوگل ، نمیخواد، یه فیبر نوری بکشید در مجلس و تمام

مطالب پیشنهادی