ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با عبور از اینتل به برترین تولیدکننده تراشه در دنیا تبدیل شد

بخش نیمه هادی سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۱ با فروش فوق‌العاده و پشت سرگذاشتن اینتل، بار دیگر صدرنشینی بازار فروش تراشه را از آن خود کرد و لقب برترین تولیدکننده تراشه جهان را به خود ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

بخش نیمه هادی سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۱ با فروش فوق‌العاده و پشت سرگذاشتن اینتل، بار دیگر صدرنشینی بازار فروش تراشه را از آن خود کرد و لقب برترین تولیدکننده تراشه جهان را به خود اختصاص داد.

سامسونگ، چهار سال قبل و در سال ۲۰۱۷ نیز توانسته بود برای اولین بار اینتل را کنار بزند و از این شرکت نامدار پیشی بگیرد. با این وجود در سال ۲۰۱۹، اینتل پیشتاز شد و موقعیت از دست رفته خود را مجددا از سامسونگ پس گرفت.

با این وجود، همه‌گیری کرونا و افزایش تقاضای بازار باعث شد سامسونگ مجددا بتواند گوی رقابت را از اینتل برباید و بار دیگر در تاریخ فعالیت خود در حوزه تولید تراشه از اینتل جلو بزند و رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

در فصلی که گذشت، سامسونگ با بالاترین میزان تقاضای تراشه حافظه در بازار روبرو بود. این موفقیت بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود. زمانی که این شرکت توانست در سال ۲۰۱۷ به بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان تبدیل شود، در واقع جایگاه ۲۴ ساله اینتل را از آن خود کرد و حالا این اتفاق به فاصله کوتاهی مجددا تکرار شده است.

البته اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ به دلیل اشباع بازار حافظه، سامسونگ در این بخش ضربه خورد و نتوانست جایگاه خود را حفظ کند. با توجه به اینکه اینتل در بازار حافظه حضور ندارد،‌ تحت تاثیر این وضعیت قرار نگرفت و توانست تا پایان سال ۲۰۱۹ جایگاه برتر خود را پس بگیرد.

اکنون سامسونگ از نظر درآمد سه ماهه دوم ۲۰۲۱ به برترین شرکت تولیدکننده تراشه در جهان تبدیل شده. درآمد بخش نیمه هادی سامسونگ ۱۹.۷ میلیارد دلار در فصل دوم ۲۰۲۱ اعلام شده. این در حالی است که درآمد اینتل در مدت مشابه ۱۹.۶ میلیارد دلار بوده است.

به نظر می‌رسد افزایش پی‌در‌پی تقاضای تراشه‌های حافظه احتمالا ادامه داشته باشد، بنابراین انتظار می‌رود سامسونگ بتواند تا مدتی جایگاه نخست خود را حفظ کند. با این وجود، با ورود اینتل به تجارت ریخته‌گری چیپست و همچنین پیروزی بر مشتریان سامسونگ مانند کوالکام، ممکن است دوباره این وضعیت تغییر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی