ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنتاگون می‌خواهد با هوش مصنوعی وقایع آینده را پیش‌بینی کند

ارتش آمریکا به صورت جدی روی توسعه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند که ظاهرا به موجب آن به پنتاگون توانایی پیش‌بینی رویدادها را چند روز قبل از وقوع آنها می‌دهد. این رویکرد می‌‌تواند ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

ارتش آمریکا به صورت جدی روی توسعه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند که ظاهرا به موجب آن به پنتاگون توانایی پیش‌بینی رویدادها را چند روز قبل از وقوع آنها می‌دهد. این رویکرد می‌‌تواند به نقطه عطفی در انجام عملیات نظامی تبدیل شود.

در همین راستا ارتش آمریکا، آزمایش‌های مختلفی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام داده است. براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «Drive»، فرماندهی شمالی ایالات متحده موسوم به «US Northern Command» اخیرا مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را تحت عنوان «GIDE» با ترکیبی از هوش مصنوعی، محاسبات ابری و حسگرهای پیشرفته به انجام رسانده که می‌تواند به پنتاگون توانایی پیش‌بینی وقایع را قبل از وقوع آنها و زودتر از موعد بدهد.

از این قابلیت‌ها می‌توان برای پیشبرد عملیات نظامی استفاده کرد. سیستم مبتنی بر یادگیری ماشین در واقع تغییرات موجود در داده‌های خام را به صورت بلادرنگ پایش می‌کند و از طریق آن می‌تواند مشکلات احتمالی را شناسایی کند.

برای مثال اگر تصاویر ماهواره‌ای نشانه‌هایی از برخی تغییرات را شناسایی کنند، این تغییرات از سوی کمک هوش مصنوعی می‌تواند معنای متفاوتی داشته باشد و شاید اشاره به این دارد که برای مثال زیردریایی کشور رقیب در حال آماده شدن برای خروج از بندر است.

هوش مصنوعی در بررسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها به این شکل نقش مهمی را برعهده دارد و می‌تواند در پیش‌بینی وقایع آتی به ارتش آمریکا کمک کند. تحلیلگران نظامی برای رسیدن به چنین اطلاعاتی بدون فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است مجبور شوند روزها و ساعت‌ها زمان بگذارند و در نهایت حتی این احتمال وجود دارد که نتیجه‌گیری نهایی خطاهایی نیز داشته باشد.

حال آنکه به نظر می‌رسد هوش مصنوعی می‌تواند مسیر بررسی داده‌ها را کوتاه‌تر کرده و در تحلیل داده‌ها به افسران نظامی کمک کند. گفته می‌شود فناوری GIDE می‌تواند حتی در عرض چند ثانیه هشدارهای لازم را ارسال کند.

آخرین تست‌های این فناوری با نام GIDE 3، یکی از پیشرفته‌ترین تست‌های انجام شده تاکنون بوده است. استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی موضوع جدیدی نیست، اما می‌تواند با رشد و توسعه خود نه تنها در بخش‌های دیگر، بلکه در حوزه امنیت و حفاظت نیز کاربرد داشته باشد.

انتظارمی‌رود پلتفرمی که پنتاگون در حال تست و بررسی آن است به زودی در دنیای واقعی مورد استفاده قرار بگیرد. براساس اعلام «ون هرک»، یکی از افسران ارتش آمریکا پنتاگون آماده است از این فناوری به زودی در دنیای واقعی استفاده کند. وی می‌گوید احتمالا بهار ۲۰۲۲ این پلتفرم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی