ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام روی تراشه اسنپدراگون Wear 5100 برای ساعت‌های هوشمند کار می‌کند

اطلاعات موجود در کدهای کوالکام نشان می‌دهد که این شرکت ظاهرا در حال آماده‌سازی تراشه‌ای به نام اسنپدراگون Wear 5100 است. این تراشه قلب تپنده نسل بعدی ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

اطلاعات موجود در کدهای کوالکام نشان می‌دهد که این شرکت ظاهرا در حال آماده‌سازی تراشه‌ای به نام اسنپدراگون Wear 5100 است. این تراشه قلب تپنده نسل بعدی ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS خواهد بود.

بر اساس گزارش جدید وب‌سایت XDA Developers، کوالکام کد جدیدی را به منبع نرم‌افزاری خود اضافه کرده که به پلتفرم SW5100 اشاره می‌کند. این پلتفرم احتمالا همان اسنپدراگون Wear 5100 خواهد بود که با اندروید ۱۱ کار می‌کند و می‌دانیم که Wear OS 3 بر اساس اندروید ۱۱ ساخته شده است.

نکته مهم بعدی اشاره به عبارت LAW است که سرواژه نام Linux Android Wear محسوب می‌شود. در جای دیگری از همین صفحه مجددا سرواژه LAW را در کنار بیلدهای مربوط به تراشه‌های Wear OS از جمله اسنپدراگون Wear 2100 و Wear 4100 می‌بینیم.

طبق یافته‌های XDA، اسنپدراگون Wear 5100 با اسم رمز Monaco در دست توسعه قرار دارد که با اسنپدراگون ۶۶۲ و ۴۶۰ مرتبط است. منتها این تراشه احتمالا با هسته‌های Cortex-A73 طراحی چهارهسته‌ای خواهد داشت و آپگرید کوچکی نسبت به اسنپدراگون Wear 4100 در نظر گرفته می‌شود. از سوی دیگر، تا زمانی که بیلد دیگری برای این تراشه ذکر نشود، به نظر می‌رسد که همه محصولات Wear 5100 از اندروید ۱۱ یعنی همان Wear OS 3.0 استفاده خواهند کرد.

فعلا اطلاعات بیشتری درباره این چیپست در دسترس نیست. با توجه به این که صرفا کمی بیش از یک سال از زمان معرفی Wear 4100 می‌گذرد، احتمالا زمان بیشتری لازم است تا اولین ساعت‌های هوشمند با این تراشه جدید از راه برسند.

اکوسیستم Wear OS در ماه‌های پیش رو تغییرات بزرگی را تجربه خواهد کرد، چون گوگل با همکاری گوگل بهینه‌سازی‌های زیادی را در این نرم‌افزار ایجاد کرده است. سامسونگ هفته آینده برای اولین بار سری گلکسی واچ ۴ را با این سیستم عامل روانه بازار می‌کند تا از ماحصل همکاری‌های این دو شرکت پرده بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی