ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولیدکنندگان محتوا می‌توانند ماهانه حداکثر ۱۰ هزار دلار از یوتیوب Shorts درآمد داشته باشند

یوتیوب می‌خواهد ماهانه حداکثر ۱۰ هزار دلار بابت تولید ویدیوهای پرطرفدار در سرویس یوتیوب Shorts به تولیدکنندگان محتوا پاداش بپردازد. این شرکت بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری در نظر گرفته تا در طول یکسال آینده به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

یوتیوب می‌خواهد ماهانه حداکثر ۱۰ هزار دلار بابت تولید ویدیوهای پرطرفدار در سرویس یوتیوب Shorts به تولیدکنندگان محتوا پاداش بپردازد. این شرکت بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری در نظر گرفته تا در طول یکسال آینده به کاربران این سرویس درآمد پرداخت کند.

یوتیوب رقم بالایی را برای جذب تولیدکنندگان محتوا در نظر گرفته، اما پرداخت درآمد به آن‌ها مشروط به چند عامل مختلف است. درآمدزایی در این سرویس وابسته به تعداد تولیدکنندگان محتوا و تماشاگران ماهانه این ویدیوهاست. پرداخت پاداش نیز به موقعیت مکانی هر مخاطب بستگی خواهد داشت.

یوتیوب می‌گوید کاربران برای درآمدزایی باید ویدیوهای اورجینال تولید کنند و آپلود مجدد ویدیو از سایر پلتفرم‌ها شامل درآمدزایی نخواهد شد. پرداخت‌ها فعلا فقط محدود به ۱۰ منطقه از جمله آمریکا، بریتانیا، هند و برزیل است. با این حال، گفته شده که در آینده مناطق بیشتری تحت پوشش این سرویس قرار می‌گیرند

تولیدکنندگان محتوای یوتیوب از نمایش تبلیغات در ویدیوها درآمدزایی می‌کنند و میزان درآمد آن‌ها رابطه مستقیمی با تعداد بازدید هر ویدیو دارد. ولی یوتیوب در سرویس Shorts نمی‌خواهد روی هر ویدیوی کوتاه تبلیغ بگذارد و به دنبال روش‌های جایگزینی برای درآمدزایی است.

«نیل موهان»، مدیر ارشد محصول یوتیوب می‌گوید صندوق درآمدهای Shorts در نهایت با یک برنامه بلندمدت و مقیاس‌پذیر درآمدزایی جایگزین خواهد شد. این سرمایه صرفا برای ابتدای راه در نظر گرفته شده تا یوتیوب ببیند چه سیستمی برای درآمدزایی تولیدکنندگان بهتر جواب خواهد داد. موهان می‌گوید: «شما در Shorts اساسا با فیدی از ویدیوهای کوتاه روبرو می‌شوید، بنابراین مدل تجاری آن باید متفاوت باشد.»

تیک تاک و اسنپ‌چت به جای تبلیغات بر اساس محبوبیت ویدیوها به کاربران درآمد اختصاص می‌دهند. این روش برای تولیدکنندگان محتوا سازوکار جذاب‌تری محسوب می‌شود، اما مشخص نمی‌کند که هر کاربر در هر ماه چقدر درآمد خواهد داشت.

یوتیوب با این سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری سعی دارد عقب‌ماندگی خود را نسبت به سایر سرویس‌های میزبانی از ویدیوهای کوتاه جبران کند. این شرکت اگرچه دیر به بازی آمده اما همچنان بزرگ‌ترین پلتفرم میزبانی از ویدیو است و به همین واسطه می‌تواند کاربران زیادی را به سمت سرویس خود جذب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ficer
    Ficer | ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

    ایولا

مطالب پیشنهادی