ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوکیا XR20
تکنولوژی

کالبدشکافی نوکیا XR20 از تعمیرپذیری دشوار آن خبر می‌دهد [تماشا کنید]

ویدیوی کالبدشکافی نوکیا XR20 در کانال یوتیوب PBKreviews به اشتراک گذاشته شده که چیدمان قطعات داخلی دستگاه و البته دشوار بودن تعمیر موبایل را به خوبی نشان می‌دهد. در این ویدیو،‌ نوکیا XR20  نمره قابلیت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

ویدیوی کالبدشکافی نوکیا XR20 در کانال یوتیوب PBKreviews به اشتراک گذاشته شده که چیدمان قطعات داخلی دستگاه و البته دشوار بودن تعمیر موبایل را به خوبی نشان می‌دهد. در این ویدیو،‌ نوکیا XR20  نمره قابلیت تعمیرپذیری ۶.۵ از ۱۰ را کسب کرده است.

کناره‌های گوشی نوکیا XR20 از جنس لاستیک ساخته شده تا استحکام دستگاه حفظ شود. همچنین قاب میانی آن از جنس آلومینیوم ساخته شده که ضخامت کافی برای مقاومت در برابر خمش دارد و حتی در صورت بیرون کشیدن تمام اجزای داخلی، باز هم در مقابل خمش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

در صورت نیاز به تعمیر نوکیا XR20 اولین کاری که باید انجام داد این است که قاب پلاستیکی پشت گوشی را برداشته شود. هرچند این قاب طراحی بسیار زیبایی ندارد اما از دوام بسیار بالایی برخوردار است و بدون ترک خوردگی برداشته می‌شود.

گوشی نوکیا دارای استاندارد IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و نفوذ آب است. با این وجود به مدت ۶۰ دقیقه در عمق حداکثر ۱.۵ متری آب دوام خواهد آورد. همچنین در اطراف پورت‌های USB-C و اسپیکر دستگاه احتمالا واشرهای لاستیکی وجود داشته باشد.

در نهایت PBKreviews که این ویدیو را منتشر کرده، در بررسی خود به گوشی نوکیا XR20 نمره قابلیت تعمیرپذیری ۶.۵ از ۱۰ را داده است. به صورت کلی جدا کردن قطعات گوشی چندان دشوار نیست اما به عنوان مثال برای تعویض نمایشگر نیاز به برداشتن صفحه پشتی، درپوش بالایی و برداشتن کامل باتری دارد. برداشتن کامل باتری نیز شامل جداسازی تمام موارد از جمله چسب کششی می‌شود که آن را نگه داشته است. با این وجود اکنون تازه می‌توان کابل فلکس گوشی را جدا کرده و اقدام به جداسازی نمایشگر کنید.

گوشی جان‌سخت نوکیا XR20 هفته گذشته معرفی شد. نوکیا در هنگام معرفی این گوشی اعلام کرد که از استاندارد نظامی MIL-STD810H پشتیبانی می‌کند و اگر از ارتفاع ۱.۸ متری سقوط کند، جان سالم بدر می‌برد. از مشخصات گوشی نوکیا می‌توان به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، چیپست ۵G اسنپدراگون ۴۸۰، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۴۶۳۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرده. قیمت نوکیا XR20 برابر ۵۵۰ دلار است و فروش آن از ۲ شهریور شروع خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • arash
    arash | ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

    چقدر تمیز و با حوصله انجام داد،

  • goraz
    goraz | ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

    نوکیا جان سخت فقط 3310-1100-1200,این جدیده انگار نوکیا باشگاه رفته هست،ولی قدیمیا محکمی در حد بوکسور بودن

مطالب پیشنهادی