ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۷ شایعه در مورد آیفون ۱۳ که از قابلیت‌های هیجان‌انگیز احتمالی آن خبر می‌دهد

با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی سری آیفون ۱۳،‌ شایعه‌های بیشتری در مورد مشخصات آن منتشر می‌شود. هفت شایعه‌ای که تاکنون در مورد این دستگاه به اشتراک گذاشته شده، تصویری احتمالی از پرچمدار بعدی اپل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی سری آیفون ۱۳،‌ شایعه‌های بیشتری در مورد مشخصات آن منتشر می‌شود. هفت شایعه‌ای که تاکنون در مورد این دستگاه به اشتراک گذاشته شده، تصویری احتمالی از پرچمدار بعدی اپل ارائه می‌دهد.

اپل طبق سنت دیرین خود معمولا ماه آگوست هر سال از گوشی‌های جدید آیفون رونمایی می‌کند. در حالی که شایعه شده آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبل یعنی آیفون ۱۲ تغییرات چشمگیری نخواهد داشت، اما اپل بی‌شک ویژگی‌های جدیدی برای کاربران ارائه خواهد داد و دست خالی به میدان نمی‌آید.

آیفون ۱۳

هفت شایعه‌‌‌ای که در مورد آیفون ۱۳ مطرح شده است:

۱. نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز نمایشگر

طبق شایعاتی که تاکنون منتشر شده به نظر می‌رسد اندازه نمایشگر آیفون ۱۳ مشابه نسخه قبلی باشد اما اپل قصد دارد فقط دو مدل پرو این دستگاه‌ را با نمایشگر OLED و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز به بازار عرضه کند.

۲. روزنه مخصوص دوربین سلفی کوچک‌تر

تاکنون شایعات بسیار زیادی درباره ابعاد روزنه مخصوص دوربین سلفی یا همان ناچ گوشی‌های آیفون ۱۳ منتشر شده است. با این حال طبق اطلاعاتی که از سوی یک منبع موثق حوزه فناوری منتشر شده، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد ابعاد ناچ آیفون‌های بعدی را ۲۵ درصد کاهش دهد.

آیفون ۱۳

۳. افزایش ظرفیت باتری 

ظرفیت باتری سری آیفون ۱۳ نیز بسیار مورد توجه کاربران و افشاگران حوزه فناوری قرار گرفته است. طبق اعلام برخی منابع، کوپرتینویی‌ها نسخه پرو مکس این سری را به باتری ۴۳۲۵ میلی آمپر ساعتی مجهز می‌کند که تفاوت چشمگیری با ظرفیت باتری نسل قبل دارد. نسخه پایه و پرو آیفون ۱۳ نیز به باتری ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شوند که افزایش تقریبا مناسبی را نسبت به نسل کنونی تجربه می‌کند.

۴. بهبود دوربین

در این بین خبرهای خوبی برای طرفداران فیلمبرداری و عکس‌برداری با گوشی موبایل نیز منتشر شده است. طبق گفته‌ها دوربین آیفون ۱۳ به حالت پرتره ویدیویی جدید و بهبود‌هایی برای عکاسی نجومی مجهز خواهد شد.

۵. دوربین فوق عریض با قابلیت فوکوس خودکار

طبق گفته «مینگ-چی کو» تحلیلگر مشهور و معتبر اپل مدل‌های رده بالای سری آیفون ۱۳  قرار است دوربین فوق عریض ارتقایافته‌ای با فوکوس خودکار داشته باشند. آیفون ۱۲ در حال حاضر از دوربین فوق عریضی با فاصله کانونی ثابت استفاده می‌کند.

۶. اسکنر LiDAR و فناوری لرزشگیر دوربین «سنسور شیفت»

برخی منابع موثق عنوان می‌کنند که اسکنر LiDAR امسال هم تنها در آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس استفاده خواهد شد. همچنین تمام مدل‌های این گوشی از فناوری «سنسور شیفت» برای لرزشگیر دوربین بهره خواهند برد.

آیفون ۱۳

۷. نمایشگر همیشه روشن

آیفون ۱۳ احتمالا مانند «اپل واچ» از ویژگی نمایشگر همیشه روشن بهره می‌برد تا کاربران بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش، به داده‌های مهم مانند نوتیفیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنند.

در آخر باید عنوان کرد که تمام موارد اشاره شده بر اساس شایعات تحلیلگران این صنعت و افشاگران عنوان شده است. بنابراین برخی از آن‌ها ممکن است عملی نشوند و اپل ممکن است برخی ویژگی‌های دیگر را نیز به گوشی‌های خود اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MasBana
    MasBana | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

    آنچه برای گوشی‌های آندروید خاطره‌ست، برای آیفون جدید همچنان شایعه‌ست!!!!

  • itookan
    itookan | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

    دومی به خصوص خیلی هیجان انگیز بود! 😂 😂

مطالب پیشنهادی