ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تراشه تنسور گوگل پیکسل ۶ احتمالا یکی از چیپ‌های عرضه نشده اگزینوس است

گوگل به تازگی گوشی‌های سری پیکسل ۶ را با تراشه تنسور اختصاصی خود به نمایش گذاشت و اکنون گزارش جدیدی عنوان می‌کند که این چیپ اختصاصی در واقع یکی از تراشه‌های اگزینوس سامسونگ است که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

گوگل به تازگی گوشی‌های سری پیکسل ۶ را با تراشه تنسور اختصاصی خود به نمایش گذاشت و اکنون گزارش جدیدی عنوان می‌کند که این چیپ اختصاصی در واقع یکی از تراشه‌های اگزینوس سامسونگ است که تاکنون به صورت رسمی از آن رونمایی نشده.

از زمانی که گوگل رسما اعلام کرد گوشی‌های سری پیکسل ۶ از چیپ اختصاصی بهره خواهند برد، گمانه‌زنی‌هایی در مورد تولید این تراشه توسط سامسونگ شنیده می‌شد. اکنون طبق گزارش جدیدی، به نظر می‌رسد تراشه تنسور پیکسل ۶ احتمالا نام تجاری جدید تراشه اگزینوس ۹۸۵۵ باشد که سامسونگ بیش از یک سال در حال کار کردن روی آن است.

ظاهرا این تراشه همزمان با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ (با نام رمز اگزینوس ۹۹۲۵) توسعه یافته، چیپ پرچمداری که سال آینده گوشی‌های پرچمدار گلکسی S22 سامسونگ به همراه آن روانه بازار می‌شود.

تراشه تنسور

با توجه به مشخصات داخلی به نظر می‌رسد اگزینوس ۹۸۵۵ که با نام رمز Whitechapel نیز شناخته می‌شود، به اگزینوس ۹۸۴۰ (با نام تجاری اگزینوس ۲۱۰۰) نزدیک‌تر باشد. در برخی بازارها خانواده گلکسی S21 سامسونگ از این تراشه بهره می‌برد. با وجود تمام موارد اشاره شده، می‌توان انتظار داشت که تراشه تنسور گوگل از لحاظ عملکرد جایی در بین تراشه‌های اگزینوس ۲۱۰۰ و اگزینوس ۲۲۰۰ قرار بگیرد.

اگزینوس ۲۱۰۰ در اوایل سال جاری روانه بازار شد و اگزینوس ۲۲۰۰ هم اوایل سال ۲۰۲۲ در گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌شوند. اگر موارد عنوان شده صحت داشته باشند، به نظر می‌رسد سامسونگ نسبت به چیزی که قبلا تصور می‌شد، سهم بسیار مهم‌تری در پروژه تنسور داشته باشد.

گوگل درباره اینکه چه شرکتی CPU و GPU چیپست آن را طراحی کرده، حرفی نزده و همچنین نتایج بنچمارک این چیپ را هم منتشر نکرده است. برای آشنایی کامل با این تراشه تنسور باید تا عرضه گوشی‌های سری پیکسل ۶ در پاییز پیش رو منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی