ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی احتمالا روی گوشی میت ایکس مجهز به نمایشگر رول‌شونده کار می‌کند

هواوی پتنت جدیدی ثبت کرده که بر اساس آن به نظر می‌رسد چینی‌ها مشغول توسعه گوشی میت ایکس رول‌شونده هستند. از نمایشگر این دستگاه می‌توان در ابعاد مختلف استفاده کرد. بر اساس گزارش LetsGoDigital غول ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

هواوی پتنت جدیدی ثبت کرده که بر اساس آن به نظر می‌رسد چینی‌ها مشغول توسعه گوشی میت ایکس رول‌شونده هستند. از نمایشگر این دستگاه می‌توان در ابعاد مختلف استفاده کرد.

بر اساس گزارش LetsGoDigital غول فناوری چینی امسال این پتنت را در دفتر مالکیت معنوی جهانی (WIPO) به ثبت رسانده. مستندات این پتنت گوشی موبایلی با نمایشگر رول‌شونده را به تصویر می‌کشد که با مکانیسم مغناطیسی خود به صاف شدن صفحه نمایش هنگام بیرون کشیدن کمک می‌کند. به عبارت دیگر، این سیستم مغناطیسی مانع از تا یا خم شدن صفحه نمایش پس از خارج شدن از قاب می‌شود. علاوه بر این، نمایشگر دستگاه نیز در اطراف گوشی پوشش داده می‌شود.

طبق اطلاعات این پتنت، شکل نمایشگر در حالت کشیده شده توسط دو آهنربا حفظ می‌شود. این امر از هرگونه چین خوردگی دستگاه نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، پتنت اخیر نشان می‌دهد که گوشی میت ایکس با نمایشگر رول‌شونده از یک پنل POLED (دیود نورگسیل ارگانیک پلاستیکی) با لایه پایه پلاستیکی بهره می‌برد.

میت ایکس رول‌شونده

پتنت ثبت شده دستگاه و ساختار آن را به صورت کامل شرح می‌دهد و در آن عنوان شده که گوشی رول‌شونده هواوی از سه حالت مختلف پشتیبانی می‌کند. در حالت عادی نمایشگر جمع شده و به پشت دستگاه منتقل می‌شود، در حالت دوم صفحه کمی به بیرون کشیده می‌شود و در حالت نهایی نیز صفحه به صورت کامل باز می‌شود.

گوشی به تصویر کشیده شده در این پتنت، کمی شبیه به دستگاه مفهومی «شیائومی می میکس آلفا» است. در حالی که میت ایکس رول‌شونده از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی بهره می‌برد، طبق مستندات ارائه شده در پتنت، پنل جلویی آن می‌تواند در حالت کشیده شده ۷۰ درصد رشد داشته باشد و به اندازه ۱۱ اینچ برسد.

همانطور که می‌دانید، تمام پتنت‌ها وارد دنیای واقعی نمی‌شوند و به همین دلیل تضمینی برای تولید گوشی رول‌شونده هواوی وجود ندارد و شاید چینی‌ها وارد چنین بازاری نشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی