ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام به دنبال خرید شرکت سازنده قطعات خودرو Veoneer با مبلغ ۴.۶ میلیارد دلار است

کوالکام به‌تازگی اعلام کرده که به شرکت سوئدی سازنده قطعات خودرو Veoneer پیشنهاد خرید ۴.۶ میلیارد دلاری داده است. رقم پیشنهادی کوالکام ۱۸.۴ درصد بالاتر از رقم ۳.۸ میلیارد دلاری شرکت کانادایی Magna است؛ پیشنهادی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

کوالکام به‌تازگی اعلام کرده که به شرکت سوئدی سازنده قطعات خودرو Veoneer پیشنهاد خرید ۴.۶ میلیارد دلاری داده است. رقم پیشنهادی کوالکام ۱۸.۴ درصد بالاتر از رقم ۳.۸ میلیارد دلاری شرکت کانادایی Magna است؛ پیشنهادی که قبلا از سوی هیئت مدیره Veoneer تایید شده بود.

به گزارش رویترز، هئیت مدیره شرکت Veoneer اعلام کرده که پیشنهاد کوالکام را با احتساب تعهدات حقوقی خود نسبت به توافقی که با شرکت «مگنا» داشته، بررسی می‌کند. مگنا هنوز نسبت به این خبر واکنشی از خود نشان نداده است.

میزان تقاضا برای سیستم‌های پیشرفته کمک راننده که با نام ADAS شناخته می‌شوند، در بازار افزایش یافته است. این سیستم‌ها قابلیت‌های مختلفی از هشدار برخورد تا همیاری در پارک خودرو را در اختیار کاربر می‌گذارند. برخی از این سیستم‌ها اطلاعات خود را از دوربین‌ها و رادارها دریافت کرده و بعد با تفسیر شرایط دست به کار می‌شوند.

کوالکام در کنار تامین قطعات برای بازار گوشی‌ها، قطعات خودروسازان را هم تامین می‌کند و پارسال توسعه سیستم ADAS اختصاصی خود موسوم به اسنپدراگون راید را آغاز کرد. این شرکت چند وقت پیش با Veoneer وارد همکاری شد تا نرم‌افزار و پلتفرم تراشه سیستم کمک راننده‌ای به نام Arriver را توسعه دهد.

«کریستیانو امون»، مدیرعامل کوالکام می‌گوید: «با تحولاتی که در صنعت خودرو به وجود می‌آید، اهمیت داشتن شریکی در زمینه توسعه پلتفرم‌های افقی با قابلیت‌های نوآورانه و توان رقابت اهمیتی بیشتری پیدا کرده است.» اگرچه هنوز تا فراگیری اتومبیل‌های خودران سال‌ها فاصله داریم، اما سیستم‌های کمک راننده چند سالی است که به بسیاری از خودروهای جدید راه پیدا کرده‌اند.

«دنیل نیومن»، تحلیلگر شرکت Futurum Research می‌گوید: «اگر کوالکام موفق به جلب نظر سهام‌داران Veoneer شود، کسب و کار خودروی این شرکت به سرعت از شرایط فعلی مبتنی بر تمرکز بر سیستم‌های سرگرمی-اطلاعاتی، تله‌ماتیک و تامین تجهیزات جلوتر می‌رود تا بتواند راهکارهای ADAS و قابلیت‌های بیشتری را ارائه کند.»

مگنا هم مثل کوالکام می‌خواهد با خرید Veoneer قابلیت رقابت با شرکت‌هایی مثل Aptiv و Bosch را پیدا کند و سهم بیشتری از این بازار به دست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی