ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه با مایکروسافت ورد یک رزومه حرفه‌ای بسازیم؟

ورد یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های مایکروسافت است که قابلیت‌های زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد. این نرم افزار حاوی چندین ابزار و قالب برای ساخت رزومه است. در همین راستا می‌خواهیم نحوه ساخت رزومه کاری حرفه‌ای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

ورد یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های مایکروسافت است که قابلیت‌های زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد. این نرم افزار حاوی چندین ابزار و قالب برای ساخت رزومه است. در همین راستا می‌خواهیم نحوه ساخت رزومه کاری حرفه‌ای با استفاده از ورد را به شما آموزش دهیم.

بسیاری از شرکت‌ها از نرم افزار ردیابی کارجویان یا سیستم پیگیری متقاضی (ATS) استفاده می‌کنند که در رزومه شما به دنبال کلیدواژه‌ها، رنگ مشخص و همچنین فرمت طراحی است. اگر رزومه بهینه نباشد یا اینکه طراحی استانداردی نداشته باشد، احتمال رد آن از سوی ATS یا یک استخدام‌کننده وجود دارد.

اشتراک‌گذاری تجارب کاری و مهارت‌ها اولین قدم برای جذب نظر فرد استخدام‌کننده به حساب می‌آید. با دیجیاتو همراه باشید تا نحوه ساخت رزومه کاری حرفه‌ای با مایکروسافت Word را به شما آموزش دهیم.

چرا از یک قالب رزومه استفاده کنیم؟

طراحی یک رزومه از پایه و افزودن محتوای مناسب به آن مسلما کاری زمانبر است و به همین دلیل به سراغ قالب رزومه (Template) می‌رویم. قالب‌های رزومه مایکروسافت ورد توسط طراحان حرفه‌ای ایجاد شده‌اند و در راستای استانداردهای صنعتی قرار دارند.

استفاده از قالب‌های مایکروسافت شانس تاثیرگذاری روی فرد استخدام‌کننده را افزایش می‌دهد و البته رزومه‌تان هم از استانداردهای لازم برخوردار می‌شود.

انتخاب قالب مناسب رزومه

حالا که از اهمیت قالب برای رزومه سازی مطلع شدید، باید نحوه انتخاب قالب مناسب و درست را هم بدانید. مایکروسافت چندین قالب رزومه برای شغل‌های مختلف دارد. معمولا طراحان یا هنرمندان از قالب‌هایی با المان‌های بصری برجسته استفاده می‌کنند.

این المان‌ها به آن‌ها کمک می‌کنند تا نمونه کارهایشان مانند آثار هنری، طراحی‌ها یا تصاویرشان را به خوبی به نمایش بگذارند. در مقابل، افراد فنی یا متخصصان فروش قالب‌های دو رنگ با طراحی ساده را ترجیح می‌دهند.

باید به این موضوع اشاره کنیم که قالب رزومه در ورد انگلیسی است، بنابراین برای ساخت رزومه انگلیسی کاربرد دارد، اما می‌توانید عناوین قالب‌ها را فارسی کنید و با همان فرمت، رزومه فارسی هم بسازید.

ساخت رزومه حرفه‌ای با مایکروسافت ورد

چگونه باید یک قالب مناسب انتخاب کنیم و رزومه بسازیم؟ مراحل زیر شما را در این مسیر راهنمایی می‌کنند:

  • برنامه ورد مایکروسافت را باز کرده و روی گزینه New کلیک کنید.
  • زیر نوار جستجو، روی گزینه «Resumes and Cover Letter» کلیک کنید. بجای چنین کاری می‌توانید در نوار جستجو عبارت Resumes را تایپ کنید.

  • قالب‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند.

  • در میان این لیست گشت‌و‌گذار کنید و برای استفاده از قالب‌ها در آینده، روی گزینه Pin کلیک کنید.
  • برای مشاهده پیش نمایش یک قالب، تنها کافیست روی آن کلیک کنید. اگر قالب موردپسندتان نبود، روی فلش اطراف آن کلیک کنید تا به گشت‌و‌گذار ادامه دهید. البته می‌توانید با کلیک روی علامت ضربدر در گوشه سمت راست بالای صفحه هم آن را ببندید.

ساخت رزومه حرفه‌ای

  • زمانی که رزومه مدنظرتان را پیدا کردید، برای ساخت رزومه تنها کافیست روی گزینه Create کلیک کنید.
  • بخش‌های نامرتبط را پاک کنید. برای مثال اگر تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید، به احتمال زیاد تجربه کاری ندارد.
  • جای متن موجود در قالب رزومه، اطلاعات مربوط به خودتان را بنویسید، البته توجه داشته باشید که فاصله بین پاراگراف‌ها را پاک نکنید چرا که فرمت کلی قالب بهم می‌ریزد.

  • عناوین مرتبط با شغل خود را به آن اضافه کنید. برای مثال اگر فرد باتجربه‌ای هستید و سال‌ها در حرفه‌ای مشغول به فعالیت بوده‌اید، می‌توانید بخش دستاوردها و مراجع را به رزومه‌تان اضافه کنید.

ساخت رزومه حرفه‌ای

  • روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

استفاده از دستیار رزومه لینکدین در مایکروسافت ورد

زمانی که در حال ساخت رزومه در نسخه‌های جدید مایکروسافت ورد هستید، دستیار رزومه لینکدین در پنل سمت راست به نمایش گذاشته می‌شود. برای نمایش این ویژگی به مسیر File و Options بروید و در تب General، در بخش مربوط به قابلیت‌های لینکدین، آن را فعال کنید. حالا در تب Review، گزینه Resume Assistant را فعال کنید.

دستیار رزومه لینکدین نمونه‌های پروفایل مطرح مرتبط با شما در این شبکه اجتماعی را نشان می‌دهد. اگر برای بهبود رزومه‌تان به ایده نیاز دارید، با مراحل زیر از دستیار لینکدین استفاده کنید:

  • اطلاعات حساب لینکدین خود، عنوان شغلی و صنعت موردنظرتان را وارد کنید.
  • روی گزینه Get Started کلیک کنید. حالا نمونه‌های پروفایل‌های عمومی بر اساس اطلاعاتی که وارد کرده‌اید به نمایش گذاشته می‌شوند.
  • برای فیلتر کردن نمونه‌ها بر اساس مهارت‌های مشابه، روی گزینه فلش کلیک کنید.

ساخت رزومه حرفه‌ای

  • برای مشاهده جزئیات بیشتر، روی گزینه Read More کلیک کنید.

رفع مشکلات رزومه

هرگونه غلط املایی یا گرامری تاثیر منفی روی فرد استخدام‌کننده می‌گذارد. به همین علت پس از نوشتن رزومه، باید آن را ویرایش کنید. برای اینکار می‌توانید از ابزار درونی خود ورد برای بررسی گرامر و املایی استفاده کنید.

فرمت اشتباه، فاصله بیش از حد میان کلمات و موارد مشابه هم می‌توانند روی کیفیت رزومه‌تان تاثیر منفی بگذارند. به همین دلیل می‌توانید رزومه را در حالت Read Mode یا Print Layout بدون هیچ‌گونه حواس‌پرتی بخوانید. با این کار، راحت‌تر می‌توانید خطاهای رزومه‌تان را پیدا کنید.

ساخت رزومه حرفه‌ای

در پایان رزومه‌تان را پرینت کنید و آن را دوباره روی کاغذ بخوانید. اشکالات احتمالی را مشخص کرده و آن‌ها را برطرف کنید.

ساخت رزومه حرفه‌ای با مایکروسافت ورد تنها با چند مرحله بالا امکان‌پذیر است، با این حال اگر علاقه‌ای به استفاده از این برنامه نداشتید، می‌توانید به سراغ رزومه سازهای آنلاین بروید.

اگر رزمه‌ای که ساخته‌اید به زبان انگلیسی است و می‌خواهید برای یک شرکت خارجی ارسال کنید، می‌توانید آن را به چندین سایت ارسال کنید تا مورد بررسی قرار بگیرد. برای آشنایی با بهترین سایت‌های بررسی رزومه کاری می‌توانید به این مقاله دیجیاتو مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی