ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مورگان Plus Four CX-T معرفی شد؛ جنتلمن صخره نورد انگلیسی با موتور بی ام و

شرکت بریتانیایی مورگان که در زمینه ساخت خودروهایی با ظاهر کلاسیک اما پیشرانه مدرن فعالیت می‌کند، اخیرا از یک محصول بسیار خاص و جذاب رونمایی کرده است. این محصول در حقیقت بر مبنای مدل Plus ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

شرکت بریتانیایی مورگان که در زمینه ساخت خودروهایی با ظاهر کلاسیک اما پیشرانه مدرن فعالیت می‌کند، اخیرا از یک محصول بسیار خاص و جذاب رونمایی کرده است. این محصول در حقیقت بر مبنای مدل Plus Four توسعه یافته و پسوند CX-T را در نام خود دارد. مورگان از این مدل مخصوص آفرود تنها 8 دستگاه و با قیمت پایه 170 هزار پوند راهی بازار خواهد کرد.

تفاوت‌های مورگان Plus Four و نسخه CX-T بسیار زیاد است. برای حفظ ایمنی سرنشینان، دور تا دور کابین این نسخه جدید با میله‌های مقاوم محافظت می‎‌شود؛ روی سقف نیز چند چراغ کمکی نصب شده تا از لحاظ روشنایی در شب مشکلی پیش نیاید. در قسمت عقب این نسخه فضایی ویژه برای قرار دادن زاپاس و لوازم مورد نیاز وجود دارد. جالب آنکه در این بخش دو چمدان ضد آب مارک پلیکان، یک جعبه ابزار آلومینیومی ساخت Zarges و دو گالن سوخت 11 لیتری Rotopax تعبیه شده است.

برای اینکه Plus Four CX-T بتواند از عهده مسیرهای خارج جاده بربیاید، عرض محورهای آن افزایش یافته و بر میزان جابجایی چرخ‌ها در محور عمودی افزوده شده است. این خودرو روی کمک‌فنرهای پرفورمنس EXE-TC با ضربه‌گیرهای داخلی و لاستیک‌های همه‌جارو حرکت کرده و ارتفاعی 230 میلیمتری از سطح زمین دارد. ضمن اینکه برای افزایش مقاومت از بوش‌های اختصاصی در بازوهای پایینی سیستم تعلیق استفاده شده است.

مورگان برای جلوگیری از صدمه زدن موانع به زیر بدنه، از یک سینی پنج تکه در قسمت کف استفاده کرده است. اگزوز نیز حالا چینش متفاوتی داشته و برای بهبود زاویه خروج به سمت جانبی هدایت شده‌ است.

وظیفه تامین نیروی مورگان بر عهده یک موتور 2 لیتری گذاشته شده است. این موتور توربوشارژ از ب‌ام‌و خریداری شده و 255 اسب بخار قدرت دارد. به غیر از موتور، مورگان سیستم چهار چرخ محرک X-Drive با قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب را نیز از باواریایی‌ها خریداری کرده است. برای رانندگی با Plus Four CX-T سه حالت تعریف شده که عبارتند از جاده با دیفرانسیل باز، All-Terrain با 45 درصد قفل عقب و All-Terrain Extreme با 100 درصد قفل دیفرانسیل.

سقف هارد تاپ Plus Four CX-T جنسی از کامپوزیت دارد و در فضای بین میله‌های محافظ داخلی و بیرونی قرار می‌گیرد. در داخل کابین یک نگهدارنده مخصوص روی داشبورد طراحی شده که برای حفظ تلفن همراه یا دوربین کاربرد دارد. کیت کمک‌های اولیه، نگهدارنده نقشه و محفظه خنک‌شونده از دیگری ویژگی‌های قابل ذکر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi89
    mahdi89 | ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

    باحاله

مطالب پیشنهادی