ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کارشناسان درباره کاهش میلیونی جمعیت زنان در سال‌های آینده هشدار می‌دهند

از دهه ۱۹۷۰، سقط جنین بر پایه جنسیت در کشورهایی مانند چین و هند باعث شده که بین ۲۳ تا ۴۵ میلیون زن به دنیا نیایند. تحقیق جدید دانشمندان پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۳۰، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

از دهه ۱۹۷۰، سقط جنین بر پایه جنسیت در کشورهایی مانند چین و هند باعث شده که بین ۲۳ تا ۴۵ میلیون زن به دنیا نیایند. تحقیق جدید دانشمندان پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۳۰، ۴.۷ میلیون نوزاد دختر دیگر نیز در این کشورها از دست خواهد رفت که این موضوع نسبت جنسیتی زنان را به خطر می‌اندازد.

در این تحقیق از داده‌های ۳.۲۶ میلیارد پرونده تولد از ۲۰۴ کشور دنیا استفاده شده و دانشمندان اعلام کرده‌اند نسبت جنسیتی ۱۲ کشور جهان در خطر و ۱۷ کشور دیگر در معرض آن قرار دارد. البته در این دوازده کشور و به ویژه در کشورهای چین و هند، علائم بهبود دیده شده است. طبق گفته آن‌ها، ۹۵ درصد از کل زایمان‌های از دست رفته فعلی در این کشورها رخ می‌دهد.

علاوه بر این، پیش‌بینی شده تا سال ۲۱۰۰ این کشورها ۵.۷ میلیون از زنان خود را به همین دلایل از دست خواهند داد. تعداد زیاد عنوان شده، می‌تواند پیامد‌ها فرهنگی و اجتماعی بسیار تاثیرگذاری در جهان ایجاد کند.

در چین و هند، هم اکنون تعداد مردان بسیار بیشتر (بیش از ۷۰ میلیون نفر) از زنان است. در این کشورها فشار ازدواج منجر به افزایش نگران‌کننده تنهایی، خشونت و قاچاق زنان شده است. البته در سال‌های اخیر، عدم تعادل جنسیتی هر دو کشور کاهش یافته است، زیرا مقامات دولتی برای قانون سقط جنین بر پایه جنسیت محدودیت‌هایی اعمال کرده‌اند.

اما مشخص است که باید کارهای بیشتری صورت بگیرد. تیم تحقیقاتی عنوان می‌کند اگر سایر کشورهایی مانند نیجریه، پاکستان، مصر و افغانستان نیز درگیر چنین چالشی شوند، ۲۲ میلیون زن دیگر را تا سال ۲۱۰۰ از دست خواهیم داد. البته باید عنوان کرد تمام موارد اشاره شده بر اساس فرضیات دانشمندان به وجود آمده اما با افزایش سقط جنین در سراسر جهان و همچنین تبعیض جنسیتی در برخی کشورها، دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

محققان علاوه بر این موضوع، کودک کشی و مراقبت‌های بهداشتی نامناسب را نیز مسئول کاهش جمعیت زنان در سال‌های پیش رو می‌دانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • milad
    milad | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

    وقتی جمعیت زنان کم بشه ، خطرات اجتماعی زیادی به دنبال داره حتی خطر تهدید نسل در اینده رو به همراه داره ، موضوع بسیار حیاطی و استراتژیک

  • molavy
    molavy | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

    چرا میخواهید جلوی بچه داری اختیاری رو بگیرید
    هرکس می‌تونه بچه اش رو بکشه
    چه جنین تو شکم چه بعد به دنیا اومدن

    • Farzad6058
      Farzad6058 | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

      آره راس میگی کاش مامان بابای شما هم این کارو میکردن

  • itookan
    itookan | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

    تا حالا به این دقت کردید که از هر 10 نفر تو جهان ۲ نفرش چینیه دو نفر هندی؟ واقعا چطور به این جمعین رسیدن. چقدر زاد و ولد کردن؟ کی این همه زاد و ولد کردن؟ یه کم جمعیتشون کم بشه همچین بد هم نیست (البته از روش‌های صلح آمیز و بدون خشونت). یه لطفه به باقی دنیا!

مطالب پیشنهادی