ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قطع همکاری تعدادی از مهندسان و چهره‌های کلیدی بلو اوریجین با این شرکت

از زمان سفر فضایی جف بزوس تاکنون بیش از ۱۷ نفر از متخصصان برجسته بلو اوریجین را ترک کرده‌اند. شکست در عقد قرارداد با ناسا و برخی مشکلات مدیریتی می‌توانند از دلایل اصلی این تصمیم‌گیری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

از زمان سفر فضایی جف بزوس تاکنون بیش از ۱۷ نفر از متخصصان برجسته بلو اوریجین را ترک کرده‌اند. شکست در عقد قرارداد با ناسا و برخی مشکلات مدیریتی می‌توانند از دلایل اصلی این تصمیم‌گیری باشند.

به گزارش «CNBC»، برخی مهندسانی که بلو اوریجین را ترک کرده‌اند، جزو اعضای اصلی برنامه فرود فضانوردان این کمپانی بوده‌اند. اوایل سال جاری میلادی بلو اوریجین یکی از قراردادهای ارزشمند ناسا را از دست داد و برخی می‌گویند شاید این موضوع یکی از دلایل قطع همکاری باشد.

به گفته منابع آگاه، ظاهرا بلافاصله پس از پرواز فضایی جف بزوس، این شرکت به کارمندان تمام وقت خود ده هزار دلار پاداش نقدی پرداخت کرده. اما از زمان بازگشت بنیانگذار میلیاردر از سفر فضایی، شرکت وی نتوانسته نیروهای متخصص خود را حفظ کند و آنها را از دست داده است.

در قسمتی از گزارش CNBC به این موضوع اشاره شده که حداقل ۱۷ نفر از مهندسان ارشد بلو اورجین تابستان امسال این شرکت را ترک کرده‌اند.

دو نفر از مهندسان این شرکت یعنی «نیتین آرورا» و «لورن لیونز» نیز طی یک هفته گذشته به شرکت اسپیس ایکس و شرکت هوا و فضای Firefly پیوسته‌اند. دیگر متخصصان بلو اوریجین نیز که طی چند هفته گذشته این شرکت را ترک کرده بودند، صفحات لینکدین خود را بروز کرده‌اند و درنهایت مشخص شده که دیگر با شرکت جف بزوس همکاری نمی‌کنند.

در گزارش اخیر نام تعدادی از متخصصان این شرکت ذکر شده که در بین آنها نام «استیو بنت»، نایب رئیس ارشد نیو شپرد، «جف اشبی»، رئیس تضمین ماموریت، «اسکات جیکوبز»، مدیر فروش امنیت ملی، «باب اسس»، مدیر ارشد نیو گلن، «تاد بیکویست»، مدیر ارشد مرحله اول نیو گلن، «بیل اسکامال»، مدیر مالی ارشد نیو گلن، «کریستوفر پین»،‌ مدیر ارشد آزمایش تولید، «نیت چپمن»، مدیر پروژه فنی نیو شپرد، «دیو سندرسون»، مهندس طراحی پیشرانه، «ریچل فورمن»، مهندس ارشد عوامل انسانی HLS، «جک نلسون»، مهندس تست و ادغام کنترل کننده BE-4، «هونگ وو»، مهندس نرم افزار سرپرست نیو شپرد، «آرون وانگ،» مهندس سخت افزار هواپیمایی BE-7، «رکس گو»، مهندس پیشرانه و «گری هوداک»، مهندس توسعه موتور موشک دیده می‌شود.

متخصصان برجسته بلو اورجین دلیل ترک شرکت را به صورت مشخص اعلام نکرده‌اند. اما نارضایتی از مدیریت اجرایی و ساختار بوروکراتیک این شرکت ظاهرا باعث شده که چنین تصمیمی بگیرند.

سخنگوی شرکت بلو اورجین در بیانیه‌ای به CNBC تاکید کرده که طی سه سال گذشته تقریبا تعداد نیروهای این شرکت چهار برابر شده است. وی همچنین اضافه کرده که برنامه‌های مشخصی را در حوزه تولید، ارتقا کیفیت و طراحی دنبال می‌کنند. وی متذکر شده که در تیم فعلی بلو اوریجین، افراد متخصص با استعدادهای فوق‌العاده‌ای حضور دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی