ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

IDC: رشد فروش آیفون‌ها در ۲۰۲۱ دو برابر گوشی‌های اندرویدی خواهد بود

براساس داده‌های آماری IDC پیش‌بینی می‌شود میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل در حدود ۷.۴ درصد افزایش پیدا کند. در این بین رشد عرضه گوشی‌های آیفون دو برابر موبایل‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

براساس داده‌های آماری IDC پیش‌بینی می‌شود میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل در حدود ۷.۴ درصد افزایش پیدا کند. در این بین رشد عرضه گوشی‌های آیفون دو برابر موبایل‌های اندرویدی خواهد بود.

در این گزارش آمده است میزان عرضه گوشی‌های اندرویدی در سال جاری میلادی رشد ۶.۲ درصدی و گوشی‌های آیفون نرخ رشد سالیانه دو برابری یعنی ۱۳.۸ درصدی را تجربه خواهند کرد.

داده‌های آماری این موسسه به خوبی نشان می‌دهند که بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال‌های قبل وضعیت بهتری را تجربه خواهد کرد.

پیشتر و در ماه ژوئن نیز گفته شده بود که اپل با عرضه ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۲ توانسته به نقطه عطف جدیدی در حجم عرضه دست پیدا کند. اکنون پیش از رونمایی از آیفون ۱۳ نیز IDC تصویری از آینده بازار گوشی‌های هوشمند ارائه کرده است.

با توجه به داده‌های آماری، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی عرضه گوشی‌های هوشمند رشد سالانه ۷.۴ درصدی را تا پایان سال ۲۰۲۱ تجربه کند.

IDC خاطرنشان می‌کند که عرضه موبایل در سال ۲۰۲۱ به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا با مسایل مختلفی روبرو بوده ولی کشورهایی با بازار رو به رشد مانند هند، ژاپن، کشورهای خاورمیانه و آفریقا نقش موثری در افزایش فروش موبایل در این بازه زمانی داشته‌‌اند. این در حالی است که بزرگترین بازارهای جهانی همچون چین، ایالات متحده و اروپای غربی با مشکلات زیادی در عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند روبرو بودند.

همچنین در گزارش IDC به گوشی‌های 5G اشاره شده که می‌توانند مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرند و عرضه چنین دستگاه‌هایی به رشد بازار کمک کنند. هرچند قیمت موبایل‌ها‌ی 5G در مقایسه با گوشی‌های قدیمی‌تر بالاتر است، اما بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند موبایل 5G بخرند. میزان عرضه گوشی‌های هوشمند 5G با رشد ۱۲۳.۴ درصدی در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته به رقمی بالغ بر ۵۷۰ میلیون دستگاه می‌رسد که رشد قابل توجهی محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی