ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمندان اپل در نامه‌ای سرگشاده خواستار تغییر در سیاست‌های داخلی شرکت شدند

انتقادات کارمندان اپل از این شرکت همچنان ادامه دارد و حالا گروهی از آن‌ها در نامه‌ای سرگشاده خواسته‌های خود را به‌طور واضح مطرح کرده‌اند و به دنبال تغییرات سیاست‌های داخلی این غول دنیای فناوری هستند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

انتقادات کارمندان اپل از این شرکت همچنان ادامه دارد و حالا گروهی از آن‌ها در نامه‌ای سرگشاده خواسته‌های خود را به‌طور واضح مطرح کرده‌اند و به دنبال تغییرات سیاست‌های داخلی این غول دنیای فناوری هستند.

جنبشی که حالا با عنوان AppleToo# شناخته می‌شود، از حیطه پرونده‌های شخصی درباره مشکلات کاری فراتر رفته و سیاست‌های داخلی اپل را عامل ایجاد مشکلات این شرکت می‌داند. خواسته‌های کارمندان اپل از قرار زیر اعلام شده است:

۱. جدایی هرچه بیشتر دارایی‌های دیجیتالی و فیزیکی اپل و کارمندان در تمامی سیاست‌های شرکت.
۲. ارائه پاداش‌های منصفانه، برابر و شفاف برای همه کارمندان اپل.
۳. حسابرسی تمامی روابط شخص ثالث.
۴. پاسخگو کردن تیم‌های مختلف شرکت از کارمندان گرفته تا مدیران رده بالا.
۵. ایجاد سازوکار شنیدن صدای کارمندان و فراهم‌سازی بستر شفاف دریافت بازخورد.

اپل

برخی از این درخواست‌ها به‌خصوص مورد مربوط به پاداش‌های منصفانه کمی مبهم‌ هستند ولی باید پذیرفت که پرداختن به چنین موضوعاتی در یک جمله یا چند بند کوتاه کار آسانی نیست. با این حال، با توجه به سایر بندها به نظر می‌رسد که مشکل اصلی کارمندان فقدان سیستمی مناسب برای گزارش خطاهاست. در بخشی از این نامه آمده است:

«کارمندان با صرف‌نظر از جلسات پرسش و پاسخی که در واحدهای مختلف برگزار می‌شود، با مقاومت‌های زیادی برای اظهارنظر پیرامون نگرانی‌های خود روبرو هستند. این مسئله باعث شده افراد مطمئن نباشند که باید به چه کسی اعتماد کنند و برای حل مشکلات جمعی خود به سراغ چه کسی بروند.

صدها نفر از ما نمونه‌های سوءاستفاده، تبعیض و آزارهایی را که برایمان به وجود آمده گزارش کرده‌ایم. صدها نفر از ما گزارش‌های خود را از طریق کانال‌های داخلی ارسال کرده‌ایم، اما هیچ کمکی ارائه نشد.»

کارمندان اپل از سازمان‌های خارجی می‌خواهند ساختارهای گزارش این شرکت را بررسی کنند. به‌علاوه، در بحث حریم خصوصی گفته شده که اپل به نیروهایش فشار می‌آورد تا اطلاعات خصوصی آی‌کلود خود را با دستگاه‌هایشان سینک کنند. اپل با این کار می‌تواند بر طبق قوانین به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

در مجموع به نظر می‌رسد که محیط کاری شرکت اپل دچار ایرادات متنوعی است و کارمندان انتظار دارند که از طریق جنبش AppleToo# بتوانند قدمی در راه رفع مشکلات فعلی بردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی