ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرایند جدید رجیستری گوشی مسافری در انتظار تایید وزیر؛ رجیستری 10 ثانیه‌ای در گمرک

معاون فنی گمرک در خصوص آخرین تصمیمات گرفته شده درباره رجیستری گوشی‌های مسافری اعلام کرد طبق مصوبات جدید فرایند رجیستری در مبادی ورودی کشور تنها 10 ثانیه زمان برده و باقی مراحل آن به صورت ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

معاون فنی گمرک در خصوص آخرین تصمیمات گرفته شده درباره رجیستری گوشی‌های مسافری اعلام کرد طبق مصوبات جدید فرایند رجیستری در مبادی ورودی کشور تنها 10 ثانیه زمان برده و باقی مراحل آن به صورت آنلاین انجام خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد هفته گذشته در پی بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی و مشاهده نارضایتی مردم از معطلی برای رجیستری گوشی‌های مسافری، دستور به تشکیل کارگروه ویژه‌ای داد تا طی 10 روز این فرایند کاملا غیر حضوری شود. حال با پایان پذیرفتن این مهلت، «مهرداد جمال ارونقی»، معاون فنی گمرک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از تغییر فرایند رجیستری گوشی‌های مسافری خبر داد که برای اجرایی شدن آن بایستی به تایید وزیر اقتصاد برسد:

«طبق دستوری که صادر شده بود، بلافاصله کارگروهی در گمرک تشکیل شد و دو جلسه فشرده و کارشناسی در خصوص این مورد برگزار شد. تمامی دستگاه‌ها اعم از گمرک، وزارت صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واجا و وزارت ارتباطات که به نحوی با فرایند رجیستری مرتبط بودند، در این جلسه شرکت کردند، در نهایت برگزاری این جلسه منجر به مصوباتی شد که این مصوبات باید به استحضار وزیر اقتصاد نیز برسد.»

به گفته وی در صورت تایید وزیر اقتصاد و ابلاغ این مصوبات، تمامی فرآیند‌هایی که به نحوی ایستایی ایجاد و وقت مسافران را تلف می‌کرده، اعم از تهیه سیم کارت به نام شخص مسافر در زمان ورود به مبادی ورودی، قرار دادن سیم کارت در گوشی و بررسی گمرک و … حذف خواهد شد: «براین اساس فرایند مربوطه صرفا با احراز هویت شخص که حدود 10 ثانیه زمان‌می‌برد انجام شده و فرد وارد کشور می‌شود.»

آن طور که ارونقی می‌گوید فرایند تهیه سیم کارت به نام شخص مسافر، پرداخت حقوق ورودی، کنترل گذرنامه و کنترل‌های ضروری که پیش از این تعریف شده و بایستی طی شود، به بعد از ورود مسافر موکول خواهد شد تا مسافران به راحتی بتوانند ادامه مسیر دهند. لازم به ذکر است به مسافر یک فرصت یک ماهه داده می‌شود، تا این فرآیند‌ها را انجام دهد.

معاون فنی گمرک در پایان تاکید کرد با تصمیم‌گیری و تایید وزیر اقتصاد، این مصوبات اجرایی و ابلاغ خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nader Etezadi
    Nader Etezadi | ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

    سلام خسته نباشید
    من حدود هفت ماه پیش وارد کشور شدم از سفر و تلفن همراه خود را ثبت و رجیستر نکردم‌آیا الان امکانی برای رجیستر کردن‌با قانون جدید و اطلاعات‌آخرین سفرم‌هست؟
    ممنون

مطالب پیشنهادی