ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر سامسونگ تصاویر دو بعدی را به سه بعدی واقعی تبدیل می‌کند[تماشا کنید]

سامسونگ در جریان نمایشگاه فناوری کره، نمایشگر گسترش پذیر ۱۳ اینچی اولد جدیدی را به نمایش گذاشت که می‌تواند تصاویر دو بعدی را به سه بعدی واقعی تبدیل کند. کره‌ای‌ها برای به تصویر کشیدن قدرت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

سامسونگ در جریان نمایشگاه فناوری کره، نمایشگر گسترش پذیر ۱۳ اینچی اولد جدیدی را به نمایش گذاشت که می‌تواند تصاویر دو بعدی را به سه بعدی واقعی تبدیل کند. کره‌ای‌ها برای به تصویر کشیدن قدرت این نمایشگر، ویدیویی از جریان گدازه‌های آتش را توسط آن به نمایش گذاشتند. نمایشگر جدید به شکل حیرت انگیزی تصاویری واقعی از بالا آمدن گدازه‌ها را نشان می‌داد.

سامسونگ در نمایشگاه Global Tech Korea 2021 پنل ۱۳ اینچی OLED خود را به نمایش گذاشت و ویدیویی از جریان گدازه را با استفاده از آن به تصویر کشید. در این ویدیو سطح گدازه از صاف بودن فاصله دارد و مکانیسم‌های زیر پنل نمایشگر برای نشان دادن برجستگی‌های آن به سمت بالا و بیرون حرکت می‌کنند. تکنولوژی سامسونگ با استفاده از این امر بدون نیاز به فناوری‌های استریوسکوپی، یک تصویر سه‌بعدی واقعی را ایجاد می‌کند.

هر چند در این وضعیت احتمالا می‌توانید برآمدگی‌های ایجاد شده در تصویر سه‌بعدی را لمس کنید، اما به نظر می‌رسد هدف اصلی این فناوری چنین چیزی نیست. با این اوصاف، تصویر این نوع نمایشگر گسترش پذیر چندان پیچیده نیست و در آینده‌ای نزدیک، می‌توان انتظار تولید نمایشگرهایی را داشت که در مقایسه با پنل‌های شیشه‌ای تخت امروزی تایپ کردن در آن‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

نمایشگرهای تاشو بیشتر در گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها استفاده می‌شود و از طرفی دیگر نمایشگرهای قابل چرخش نیز برای مواردی مانند تلویزیون استفاده می‌شوند. البته برای استفاده از این مدل نمایشگرها در موبایل نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است. در حالی که به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد نمایشگر گسترش پذیر جدید ۱۳ اینچی خود را در دسترس تبلت‌های بزرگ قرار دهد، ممکن است در آینده شاهد استفاده از آن در تلویزیون‌ها نیز باشیم.

احتمالا دلیل اصلی این امر این باشد که نتیجه اصلی نمایشگر گسترش پذیر بیشتر در نمایش بصری اجزا دیده می‌شود تا قابلیت لمس. شاید بهتر باشد نمایشگر جدید سامسونگ را به عنوان صفحه‌ای توصیف کنیم که می‌تواند سطح خود را کمی تغییر دهد تا برجستگی‌ها و ساختار بلند و مرتفع یک تصویر را ایجاد و نشان دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • FAEZ_DEV
    FAEZ_DEV | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

    بعضی فناوریا الکی ساخته میشن و ارزش استفاده ندارن شرط میبندم قیمت این نمایشگر گرونه الکی پول یه گوشی بدیم که فقط دو بعدیرو سه بعدی میکنه به چی دردمون میخوره

مطالب پیشنهادی