ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بخشودگی جرایم وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه

بیمه شخص ثالث بیمه ای اجباری است که نداشتن یا عدم تمدید آن عواقب جبران ناپذیری برای رانندگان در پی خواهد داشت. بخشودگی جرایم وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۰ ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۵

بیمه شخص ثالث بیمه ای اجباری است که نداشتن یا عدم تمدید آن عواقب جبران ناپذیری برای رانندگان در پی خواهد داشت.

بخشودگی جرایم وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۰

بیمه مرکزی اعلام‌ کرده است با اعلام نهاد ناظر صنعت بیمه، از 13 آذر تا پایان روز دوم دی‌ ماه سال 1400 همه جرایم مربوط به وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه ‌نامه شخص ثالث مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

در راستای ترویج فرهنگ بیمه و با در نظر گرفتن شرایط خاص همه ‌گیری ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی اقشار آسیب‌ پذیر ناشی از تحریم‌های ظالمانه، شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند تا از دریافت جرایم وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه ‌نامه خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، تصمیم یاد شده با پیشنهاد رییس کل بیمه مرکزی و موافقت رییس وقت مجمع عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی به مرحله اجرا در می‌آید.

بر اساس این مصوبه، شرکت‌های بیمه از تاریخ ۱۳ آذرماه تا دوم دی‌ ماه سال جاری حق دریافت جریمه بند «ب» ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را ندارند و ۱۰۰ در صد جرایم یاد شده بخشیده خواهد شد.

بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه [به روز رسانی] - مهر ۱۴۰۰

پیشنهاد بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل‌نقلیه موتوری زمینی مورد موافقت رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس مجمع عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی قرار گرفت.

بر اساس تصمیم اخذ شده، جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل‌نقلیه موتوری زمینی به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در راستای ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای مورد بخشش قرار خواهد گرفت.

بر این اساس از تاریخ هفدهم مهرماه تا ششم آبان ماه سال جاری به مدت ۲۰ روز این بخشودگی اعمال خواهد شد و آنطور که بیمه مرکزی تاکید کرده است شامل افرادی می‌شود که بیمه‌نامه یک ساله خریداری کنند. به عبارت بهتر رانندگانی که قصد خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت سه ماهه یا شش ماهه را دارند، نمی‌توانند از این بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند.

به این ترتیب تمامی دارندگان خودروهای سواری، تاکسی، کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت که بلافاصله بعد از انقضای بیمه‌نامه خود نسبت به تمدید آن اقدام نکرده و مشمول جریمه‌ دیرکرد شده‌اند، اگر در طی این ۲۰ روز بیمه‌نامه ثالث خود را تمدید کنند، لازم نیست مبلغی را به عنوان جریمه بپردازند.  افرادی که بعد از طی این مدت اقدام به تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود کنند، مثل گذشته مشمول پرداخت جریمه دیرکرد خواهند شد.

پایان شهریور؛ آخرین فرصت بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرد موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی تا پایان شهریورماه فرصت دارند از مزایای بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث بهره‌مند شوند.

صندوق تامین خسارت‌های بدنی با رویکرد حمایت از اقشار آسیب پذیر و پشتیبانی از صنعت بیمه کشور طرح بخشودگی جرایم بیمه نامه موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی را با همکاری صنعت بیمه در دوره زمانی نیمه مرداد تا پایان شهریور سال جاری و به منظور توسعه فرهنگ بیمه اجرایی کرده است.

براین اساس راکبین موتورسیکلت و دارندگان ماشین آلات کشاورزی در سراسر کشور که فاقد بیمه نامه هستند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها و دفاتر شرکت‌های بیمه‌ای و تهیه بیمه نامه شخص ثالث از مزایای این طرح استفاده کنند.

این بخشودگی در خصوص جریمه بند «ب» ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث انجام می‌شود و دارندگان وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

در ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث آمده است که مبلغی معادل حداکثر یک‌سال حق بیمه اجباری از دارندگان وسیله نقلیه‌ای که از انجام بیمه موضوع این قانون خودداری کنند وصول می‌شود. میزان مبلغ مذکور، نحوه وصول، تخفیف، تقسیط و بخشودگی آن به پیشنهاد بیمه مرکزی به تصویب مجمع عمومی‌صندوق می‌رسد.

بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری است که خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی پوشش می‌دهد.

با تصمیم شواری عالی بیمه مرکزی، نرخ بیمه ثالث وسایل نقلیه ۱۴۰۰ با ۳۷ درصد ( ۸.۵ درصد تخفیف شرایط کرونا) رشد نسبت به سال ۹۹ به این صورت اعلام شد که وسایل نقلیه کمتر از چهار سیلندر یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، پیکان، پراید و سپند دو میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ تومان، سایر چهار سیلندرها ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان و بیش از چهار سیلندر سه میلیون و ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان باید بپردازند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی بخشیده شد [به روز رسانی] - دی ۹۹

اعمال جریمه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی،  انتقال خودرو به پارکینگ، پرداخت خسارات مالی و جانی ثالث توسط راننده مقصر و پرداخت جریمه دیرکرد از نتایج عدم تمدید بیمه ثالث است، اما سازمان بیمه مرکزی در تازه ترین اقدام نسبت به بخشیدگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث اقدام کرده است.

طبق بخشنامه‌ ابلاغی از سوی بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه، به مناسبت آغاز دهه فجر، جریمه‌ دیر کرد بیمه شخص ثالث کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی از جمله خودروهای سواری، تاکسی، کامیون و اتوبوس شامل بخشودگی شده است.

مالکان این خودروها می‌توانند از اول تا پایان بهمن ماه، بدون پرداخت جریمه دیر کرد نسبت به تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود اقدام کنند و از این بخشودگی بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

بر اساس این طرح، در صورتی که افراد تا پایان بهمن ماه 99 نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خودرو خود اقدام نکنند، ملزم به پرداخت کامل جریمه دیر کرد تمدید بیمه ثالث هستند. در واقع این بخشودگی تنها شامل آن دسته از مالکان است که تا پایان بهمن بیمه ثالث خودروی خود را تمدید کنند.

از آنجا که رانندگان برای خرید بیمه شخص ثالث باید حق بیمه قابل توجهی را بپردازند، اگر بیمه ثالث خود را تمدید نکنند باید علاوه بر حق بیمه، جریمه  3 هزار تا 2 میلیون تومانی را پرداخت کنند. به این ترتیب اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث بهترین فرصت برای حذف جریمه دیرکرد و پرداخت هزینه کمتر خواهد بود.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۵ آذر ۱۴۰۰

    بیمه برای نپرداختن! به فاقد گواهینامه
    و السلام

مطالب پیشنهادی