ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو از باریک‌ترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی OLED بازار با پشتیبانی از ویندوز ۱۱ رونمایی کرد

لنوو در جریان «Tech World 2021»، از دو لپ‌تاپ جدید «یوگا اسلیم ۷ کربن» به عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی جهان در کنار «یوگا اسلیم ۷ پرو» با نمایشگر ۱۶ اینچی رونمایی کرد. هر دو ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

لنوو در جریان «Tech World 2021»، از دو لپ‌تاپ جدید «یوگا اسلیم ۷ کربن» به عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی جهان در کنار «یوگا اسلیم ۷ پرو» با نمایشگر ۱۶ اینچی رونمایی کرد. هر دو لپ‌تاپ معرفی شده جدید لنوو از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کنند.

نمایشگاه ایفا (IFA) برلین امسال برگزار نمی‌شود و به همین دلیل لنوو رویداد مجازی Tech World 2021 را برگزار کرد. مایکروسافت اوایل این ماه اعلام کرد که سیستم عامل ویندوز ۱۱ با ظاهر جدید و ویژگی‌های بهبود یافته خود در ۱۳ مهر ماه منتشر می‌شود و دو لپ‌تاپ جدید سری Yoga لنوو در میان اولین دستگاه‌هایی قرار دارند که ویندوز ۱۱ روی آن‌ها نصب شده است.

لنوو

اولین لپ‌تاپ معرفی شده Yoga Slim 7 Carbon است که از یک نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی OLED با رزولوشن +QHD (۲۸۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می‌برد و توسط گوریلا گلس محافظت می‌شود. این لپ‌تاپ همچنین دارای گواهی Dolby Vision و DisplayHDR TrueBlack 500 است و همچنین از ۱۰۰ درصد طیف رنگ DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه نمایشگر آن می‌توان به نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت اشاره کرد.

لنوو برای ساخت لپ‌تاپ خود از آلیاژ منیزیم با فیبر کربن استفاده کرده و وزن آن فقط ۱.۱ کیلوگرم است. علاوه بر این لپ‌تاپ یوگا اسلیم ۷ کرین فقط ۱۴.۹ میلی متر ضخامت‌ دارد. البته این دستگاه آزمایش‌های استقامت MIL-STD-810 را با موفقیت پشت سر گذاشته، بنابراین از استحکام و دوام خوبی نیز برخوردار است.

لنوو

از جمله مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ می‌توان به پردازنده ۸ هسته‌ای AMD Ryzen 7 5800U با گرافیک رادئون اشاره کرد. اگرچه لنوو گزینه دیگری با گرافیک Nvidia GeForce MX450 نیز در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. یوگا اسلیم ۷ کربن از ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت حافظه SSD بهره می‌برد. همچنین باتری ۶۱ وات دستگاه با هر بار شارژ کامل تا ۱۴.۵ ساعت کار می‌کند.

یوگا اسلیم ۷ کربن در ماه اکتبر (مهر یا آبان) با قیمت اولیه ۱۲۸۹ دلار به فروش می‌رسد.

لنوو

لپ‌تاپ دیگر لنوو Yoga Slim 7 Pro است که از نمایشگر لمسی ۱۶ اینچی ۱۲۰ هرتز QHD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌برد. این دستگاه نیز از پردازنده موبایل Ryzen 7 5800H با گرافیک رادئون، حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD پشتیبانی می‌کند. همچنین در صورت لزوم، می‌توان گزینه‌های دیگر با پردازنده‌های گرافیکی RTX 3050 و GTX 1650 را انتخاب کرد.

نسخه پرو این دستگاه ۱۷.۴ میلی متر ضخامت و ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد و باتری ۷۵ واتی آن می‌تواند تا ۱۶.۵ ساعت تماشای فیلم یا ۱۲.۵ ساعت استفاده‌های ترکیبی را ارائه کند. یوگا اسلیم ۷ پرو نیز از ماه آینده با قیمت پایه ۱۴۴۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی