ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه توییتر و فیسبوک را بخاطر عدم حذف محتوای غیرقانونی جریمه کرد

روسیه از جریمه شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر به علت شکست در حذف محتوای غیرقانونی از نظر دولت مسکو خبر داد. در کنار این شرکت‌ها، پیام‌رسان تلگرام هم جریمه شده، البته میزان جریمه فیسبوک از ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

روسیه از جریمه شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر به علت شکست در حذف محتوای غیرقانونی از نظر دولت مسکو خبر داد. در کنار این شرکت‌ها، پیام‌رسان تلگرام هم جریمه شده، البته میزان جریمه فیسبوک از دو کمپانی دیگر بسیار بیشتر است.

دادگاهی در منطقه «Tagansky» شرکت فیس‌بوک را ۲۸۷ هزار و توییتر را ۶۸ هزار دلار جریمه کرده‌ است. پیام‌رسان تلگرام نیز از سوی دادگاه ۱۲۳ هزار دلار جریمه شده است. در حال حاضر این کمپانی‌ها واکنشی نسبت به حکم دادگاه نشان نداده‌اند.

دولت مسکو اقدامات زیادی برای کنترل هرچه بیشتر اینترنت انجام می‌دهد و فشارهای زیادی روی شرکت‌های خارجی وارد می‌کند. روسیه می‌خواهد شرکت‌ها اطلاعات کاربران روس را در داخل خاک همین کشور نگهداری کنند.

در کنار چنین اقداماتی، دولت روسیه همچنین از برنامه‌ای برای دریافت مالیات‌های جدید از شرکت‌های دیجیتال خارجی پرده برداشته که هدفش حمایت از کمپانی‌های فناوری داخلی است. همین‌طور مالیات‌های جدیدی برای شرکت‌های حوزه دیجیتال خارجی وضع کرده تا به این طریق از شرکت‌های داخلی حمایت کند.

در اوایل سال جاری میلادی رگولاتور ارتباطات روسیه، «Roskomnadzor» سرعت توییتر را در این کشور کاهش داد که دلیلش، عدم سرعت کافی این شبکه اجتماعی برای حذف محتوای مسدود شده و غیرقانونی از نگاه دولت مسکو بود.

پیش از انتخابات پارلمانی روسیه که در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر (۲۶ تا ۲۸ شهریور) برگزار می‌شود، خدمات اینترنتی در این کشور تحت فشار زیادی قرار دارند. دولت مسکو چندین هفته پیش تصمیم به فیلتر کردن ۶ سرویس VPN گرفت تا کاربران قادر به دور زدن محدودیت‌های دولتی نباشند.

در بین این VPNها نام‌های مطرحی همچون NordVPN و Express VPN به چشم می‌خورند که کاربران زیادی در سطح جهان دارند. به گفته Roskomnadzor، که مسئول فیلترینگ اخیر بود، این سرویس‌ها امکان دسترسی به اطلاعات و منابع ممنوع را برای کاربران فراهم می‌کردند.

روسیه در کنار این اقدامات، می‌خواهد با آلفابت هم برخورد کند تا کلیدواژه «رای‌گیری هوشمند» را در سیستم جستجویش مسدود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

    روسیه هم کشوره آخه بدرد نخور ترین کشور

مطالب پیشنهادی