ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ داستان نابودی موتورولا

کمپانی موتورولا که از سال ۱۹۲۸ کار خودش را شروع کرد، یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های حوزه تکنولوژی به شمار می‌رود که با تولید و فروش اولین گوشی موبایل، حسابی بر سر زبان‌ها افتاد. این کمپانی طی این همه سال فراز و فرودهای بیشماری را پشت سر گذاشته است. در ویدیوی امروز به سراغ داستان نابودی موتورولا رفته‌ام.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

موتورولا توسط دو برادر به نام جوزف و پال گلوین (Joseph & Paul Galvin) در سال ۱۹۲۸ تاسیس شد. این دو برادر یک کمپانی رادیوسازی ورشکسته را به قیمت ۷۵۰ دلار خریداری و پس از آن با بستن قرارداد با چند خودرساز، رادیوهای آن‌ها را تامین کردند. نام این کمپانی هم به کمک کلمه «موتور» و پسوندی که در آن دوران معروف شده بود یعنی «لا» ساخته و به موتورولا تبدیل شد.

پس از تامین رادیو برای خودروها، این کمپانی به ساخت رادیوهای FM قابل حمل، تلویزیون‌های بزرگ و در نهایت اولین فرستنده و گیرنده استفاده شده توسط بشر در فضا روی آورد. اوضاع برای این کمپانی به قدری خوب پیش‌رفت که توانست با بستن قرارداد با نیروهای آتشنشانی و پلیس، به بازار بیسیم‌ها هم وارد شود.

موتورولا

در ادامه کمپانی موتورولا به دو بخش «Motorola Solutions» با تمرکز روی بازار زیرساخت مخابراتی و «Motorola Mobility» با تمرکز روی موبایل‌ها تقسیم شد تا هر بخش با تمرکز بیشتری به کار خود ادامه دهد. بخش موبایل این کمپانی در اوسط دهه ۸۰ توانست با ارائه گوشی DynaTAC اولین گوشی موبایل بی‌نیاز از هر گونه اتصال سیمی را به دنیا معرفی کند. منتهی این گوشی ۳ مشکل اساسی داشت: ۱) قیمت آن ۹۸۰۰ دلار بود ۲) پس از ۱۰ ساعت شارژ تنها ۳۰ دقیقه داوم می‌آورد ۳) یک کیلوگرم وزن داشت.

با این حال این گوشی آنقدر موفق بود تا موتورولا توانست دو مدل دیگر به عنوان MicroTAC و StarTAC را روانه بازار کند که هم وزن و قیمت کمتری داشت و هم شارژدهی طولانی‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌داد. این روند صعودی آنقدر ادامه پیدا کرد که موتورولا در یک بازه‌ای اعلام کرد ۹۹.۹۹۹۶۶ درصد گوشی‌های این کمپانی بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند.

موتورولا

اما داستان نابودی موتورولا دقیقا از سال ۱۹۸۸ و همزمان با پروژه اریدیوم شروع شد. این کمپانی زمان زیادی را صرف این پروژه شکست خورده کرد و بعدها هم با تصمیماتی عجیب‌تر موجب رشد رقبا و عقب‌ماندگی خود شد. داستان نابودی موتورولا را می‌توانید در ویدیوی بالا مشاهده کنید. پیشنهاد می‌کنم این داستان شینیدنی را از دست ندهید و آن را برای دوستانتان هم ارسال کنید. لایک و سابسکرایب کانال یوتوب دیجیاتو هم که دیگر کفتن ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amir Foulad
    Amir Foulad | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

    Shut up, Dumb & foolish , what are you f00ck doing , that's the Hell ,یه لطفی بکن زر مفت نزن،ابله خرفت

  • Arman Gh22
    Arman Gh22 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    تجربه ۸ ساله استفاده از گوشی های این کمپانی فقط تو کلمه کیفت خلاصه میشه و البته خاص بودنش از تمام پرچمدارها گوشی داشتم هیچ کدمشون بیشتر از چند هفته سالم نموندن از وقتی با برند موتورلا آشنا شدم دیگه هیچ گوشی به دلم نمیشینه اندروید خامش بی نظیره من اول مدل x style گرفتم بعدش ی z2 Force که گوشی بالاش ندیدم فوق العاده زیبا و زد ظربه واقعییی بعدشم یکی از دوستان از آمریکا برام ی moto g5 plus برام هدیه اورد ک دارم ازش استفاده میکنم الانم میخوام مدل edge s رو سفارش بدم از چین برام بفرستن
    خلاصه ک تعصب این برند رو میکشم و واقعا خاص و متفاوته به قدری ک ضعفاش دیده نمیشه
    اصالت یعنی موتورلا

  • علی دهقانی
    علی دهقانی | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    من موتورولا g9 plus دارم واقعا عالیه.

    • Armik
      Armik | ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

      موتورولا همین الآنم خیلی بالاس

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.