ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک برای دومین قطعی سرویس‌هایش در طول یک هفته از کاربران عذرخواهی کرد

کمتر از یک هفته پیش، سرویس‌های فیسبوک شامل خود فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ نزدیک به ۶ ساعت از دسترس خارج شدند که دردسرهای زیادی به همراه داشت. اما تنها به فاصله چند روز، دیشب برخی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

کمتر از یک هفته پیش، سرویس‌های فیسبوک شامل خود فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ نزدیک به ۶ ساعت از دسترس خارج شدند که دردسرهای زیادی به همراه داشت. اما تنها به فاصله چند روز، دیشب برخی سرویس‌های این کمپانی دوباره قطع شدند. این قطعی که روی فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر تاثیر گذاشته بود، دو ساعت طول کشید و علتش یک تغییر در پیکربندی عنوان شده است.

این مشکل که دیشب برطرف شد، مانع از دسترسی کاربران به سرویس‌های این شرکت شد. حالا فیسبوک در توییتر با اعلام رفع این مشکل، بخاطر بروز آن از کاربران عذرخواهی کرده:

«بسیار متاسفیم اگر نتوانستید دو ساعت به محصولاتمان دسترسی پیدا کنید. ما می‌دانیم تا چه اندازه برای برقراری ارتباط با دیگران به ما تکیه می‌کنید. ما مشکل را برطرف کرده‌ایم و دوباره بخاطر صبوری‌تان در این هفته تشکر می‌کنیم.»

در طی این قطعی، کاربران در بسیاری از کشورها به فید اینستاگرام دسترسی نداشتند و نمی‌توانستند برای دیگران روی فیسبوک مسنجر پیام ارسال کنند. البته این اولین قطعی سرویس‌های فیسبوک در یک هفته اخیر نبود و چند روز پیش یعنی دوشنبه شب هم برای ۶ ساعت سرویس‌های این کمپانی قطع شدند.

قطعی اینستاگرام

قطعی دوشنبه شب بسیار طولانی‌تر و شدیدتر از قطعی دیشب بود. در قطعی اول، برای مدت ۶ ساعت کاربران به فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ دسترسی نداشتند و حتی بنابر مشکلات فنی، کارمندان فیسبوک نمی‌توانستند وارد ساختمان این کمپانی شوند و برای ارتباط با یکدیگر هم از سرویس ایمیل اوت‌لوک مایکروسافت استفاده کردند.

علت اختلال اول، تغییرات پیکربندی روترهای فیسبوک اعلام شد. تنها در همان ۶ ساعت، نزدیک به ۱ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب وارد شد و البته سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند توییتر و تلگرام هم بخاطر هجوم کاربران دچار مشکل شدند. تلگرام ادعا کرده که در مدت قطعی سرویس‌های فیسبوک، ۷۰ میلیون کاربر جدید جذب کرده است.

باید منتظر ماند و دید در آینده نزدیک دوباره شاهد اختلال یا قطعی مشابهی در سرویس‌های فیسبوک مانند اینستاگرام و واتس‌اپ خواهیم بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی