ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با کمک توییتر نمایش اخبار در جستجو‌های کاربران را بهبود می‌بخشد

به گفته بلومبرگ، گوگل در تلاش است تا بستر جستجوی خود را به مکانی محبوب برای کاربران تبدیل کند تا آخرین رویدادها و حتی اتفاقات زنده را بررسی کنند. برای انجام این کار، گوگل تصمیم ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

به گفته بلومبرگ، گوگل در تلاش است تا بستر جستجوی خود را به مکانی محبوب برای کاربران تبدیل کند تا آخرین رویدادها و حتی اتفاقات زنده را بررسی کنند. برای انجام این کار، گوگل تصمیم گرفته تا از قدرت شبکه اجتماعی توییتر کمک بگیرد.

در سال‌های اخیر، گوگل هنگام جستجو برای آخرین رویدادها صفحه تعامل با سرفصل‌ها و تصاویر را در بالای نتایج جستجو ارائه می‌کرد. اکنون به گفته بلومبرگ، نمایندگان این غول جستجوی اینترنتی تایید کرده‌اند که کار روی ارائه اطلاعات بیشتر و عملکردهای مرتبط در موضوعات مهمی مانند رویدادهای ورزشی، جوایز یا بلایای طبیعی را آغاز کرده‌اند.

علیرغم تلاش‌های مداوم گوگل و فیسبوک، شبکه اجتماعی توییتر در ارائه اطلاعات جدید موفق‌ترین گزینه بوده است. گوگل نیز چند سال پیش به این امر اشاره کرد و سال ۲۰۱۵ به توییتر اجازه داد تا توییت‌های مربوط به جستجوی کاربران را در بالای نتایج نشان دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، اکنون گوگل در حال آزمایش ویژگی‌های جدیدی است تا کاربران را از مهم‌ترین رویدادهای خبری آگاه کند. البته جزئیات زیادی در مورد این ابتکار گوگل ارائه نشده است.

گوگل

این غول جستجوی اینترنتی با شروع همه‌گیری مجبور شد تغییراتی در قالب نتایج جستجو خود ایجاد کند تا مرتبط‌ترین تصاویر و منابع معتبر بیشتر نمایش داده شوند. سپس گوگل تصمیم گرفت تا این استراتژی را در سایر موضوعات خبری نیز گسترش دهد. با این وجود گوگل و توییتر هنوز در مورد همکاری خود اظهارنظر نکرده‌اند.

از طرفی دیگر، مایکروسافت مدت‌هاست که توجه خود را از مرورگر قدیمی «اینترنت اکسپلورر» به مرورگر مدرن و پیشرفته «اج» معطوف کرده است. ضربه بزرگ دیگری که به اینترنت اکسپلورر وارد شد، زمانی بود که گوگل پشتیبانی‌اش از اینترنت اکسپلورر را به پایان رساند.

به گفته یکی از برنامه‌نویس‌های گوگل، این شرکت یک ارزیابی داخلی انجام داده و نتیجه گرفته است که مرورگرهای قدیمی برای منابع شرکت ارزش پشتیبانی نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی