ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای
تکنولوژی

شرکت خودروسازی هیوندای وارد بازار تولید تراشه می‌شود

شرکت خودروسازی هیوندای تصمیم گرفته به‌منظور کاهش وابستگی در حوزه تأمین تراشه به شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی، از این پس تراشه‌های نیمه‌هادی مورد نیاز خود را تولید کند. مشکلات مربوط به کمبود جهانی تراشه، همچنین ...

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

شرکت خودروسازی هیوندای تصمیم گرفته به‌منظور کاهش وابستگی در حوزه تأمین تراشه به شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی، از این پس تراشه‌های نیمه‌هادی مورد نیاز خود را تولید کند.

مشکلات مربوط به کمبود جهانی تراشه، همچنین مسایلی که همه گیری کرونا در سراسر جهان به وجود آورد و حتی باعث افت فروش خودرو در ابتدای آغاز پاندمی شد، شرایط را بر خودروسازان تنگ کرد. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده خودرو با مشکل تامین تراشه روبرو بودند هرچند برخی از آنها همچون تویوتا و تسلا با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم می‌کردند ولی کماکان بدون مشکل نبودند.

با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های تولیدکننده تراشه، در حال حاضر تراشه‌های خود را برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های بازی که تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد، تولید می‌کنند، کمبود تراشه برای خودروها تا امروز به این اندازه جدی و بحرانی نبوده است.

 ظاهراً به غیر از هیوندای، شرکت‌های خودروسازی تسلا و جنرال موتورز هم قصد دارند برای تأمین تراشه‌های مورد نیازشان خودکفا شوند و خودشان دست به تولید تراشه بزنند. کمبود تراشه برای هیوندای به‌قدری جدی بوده است که این شرکت مجبور شده در سال میلادی جاری برخی از کارخانه‌های خود را موقتاً تعطیل کند.

تراشه نیمه هادی

خوزه مونیوز (José Munoz) سرپرست بخش عملیات جهانی شرکت که خبر تولید تراشه را اعلام کرده، اذعان کرده است خودکفایی یک شرکت برای تولید تراشه‌های مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی است؛ اما اگر یک شرکت می‌خواهد موفق شود، باید این بر تأمین تمام قطعات مورد نیاز خود هیچ مشکلی نداشته باشد. هیوندای هم برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کند و قصد دارد با بهره‌مندی از فناوری‌های اقتصادی در زمینه تولید تراشه موفق شود.

 جالب است بدانید تعداد بسیار زیادی از خودروسازهای دیگر نیز تصمیم گرفته‌اند در آینده در زمینه تولید خودرو، خودکفا شوند، اما مسلماً چنین هدفی شدنی نیست؛ زیرا اکثر این شرکت‌ها فناوری و تخصص لازم برای تولید تراشه را در اختیار ندارند. یکی دیگر از اهداف قابل‌توجه هیوندای در آینده، تولید خودروهای برقی در آمریکای شمالی است.

به نظر شما آیا شرکت‌های خودروساز می‌توانند در زمینه تولید تراشه موفق شوند و در صورت تحقق چنین هدفی، چه شرکت‌هایی می‌توانند در این زمینه موفق شوند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی