ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل بجای HDMI 2.1، نسل جدید مک‌بوک پرو را به پورت HDMI 2.0 مجهز کرده است

مک‌بوک پرو جدید دوباره به درگاه HDMI مجهز شده ولی از نسخه قدیمی‌تر این درگاه استفاده می‌کند که دسترسی به نمایشگرهای 4K با نرخ ۶۰ هرتزی را فراهم می‌سازد. به‌علاوه، حالا اپل راهنمای جدیدی منتشر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مک‌بوک پرو جدید دوباره به درگاه HDMI مجهز شده ولی از نسخه قدیمی‌تر این درگاه استفاده می‌کند که دسترسی به نمایشگرهای 4K با نرخ ۶۰ هرتزی را فراهم می‌سازد. به‌علاوه، حالا اپل راهنمای جدیدی منتشر کرده که به توسعه‌دهندگان می‌گوید چطور می‌توانند در کنار ناچ از تمام فضای نمایشگر استفاده کنند.

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت اپل، مک‌بوک پرو جدید به جای درگاه جدیدتر HDMI 2.1 از درگاه HDMI 2.0 بهره می‌برد. این درگاه قادر است تنها از یک نمایشگر 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی پشتیبانی کند، در حالی که HDMI 2.1 توانایی کار با نمایشگر 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را دارد.

با توجه به اینکه اپل تی‌وی 4K چند ماه پیش با درگاه HDMI 2.1 عرضه شد، عجیب است که اپل در مک‌بوک از این درگاه جدیدتر استفاده نکرده. مدل‌های M1 پرو این دستگاه با کمک درگاه تاندربولت می‌توانند حداکثر دو نمایشگر خارجی با وضوح 6K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی داشته باشند. پشتیبانی مدل‌های M1 مکس به سه نمایشگر با وضوح 6K و یک پنل دیگر با وضوح 4K و نرخ ۶۰ هرتزی می‌رسد.

اپل همچنین «دستورالعمل رابط انسانی» خود را به‌روز کرده تا توسعه‌دهندگان بهتر بتوانند با ناچ و فضای بیشتر نمایشگر کار کنند. توسعه‌دهندگان حالا قادرند یک نوار مشکی در بالای نمایشگر قرار داده و ناچ را بپوشانند. اما اگر مایل به استفاده از تمام فضای صفحه نمایش باشند، می‌توانند از حالت نمایشی خاصی استفاده کنند که ناچ در نمایش اپلیکیشن‌های تمام صفحه روی محتواها قرار نگیرد.

زمانی که حالت سازگاری با ناچ فعال می‌شود، سیستم به‌طور خودکار فضای فعال در صفحه را تغییر می‌دهد تا از تداخل با بریدگی بالای نمایشگر جلوگیری کند و مطمئن شود که چیزی روی محتواها قرار ندارد. به‌علاوه، توسعه‌دهندگان می‌توانند حالت تمام صفحه را به‌طور کامل شخصی‌سازی کنند اما برای این کار باید با ابزارهای جدید اپل ناحیه‌های امن نمایشگر را تعریف کرده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی