ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ضربه شدید کمبود تراشه به گروه فولکس واگن؛ چالش ادامه دارد

گروه فولگس واگن با ثبت سوددهی 2.8 میلیارد یورویی در سه ماهه منتهی به اکتبر 2021، شاهد کاهش سوددهی به میزان 12 درصد بوده است و میزان حاشیه سود آن نیز از 5.4 درصد به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

گروه فولگس واگن با ثبت سوددهی 2.8 میلیارد یورویی در سه ماهه منتهی به اکتبر 2021، شاهد کاهش سوددهی به میزان 12 درصد بوده است و میزان حاشیه سود آن نیز از 5.4 درصد به 4.9 درصد کاهش پیدا کرده است.

فولکس واگن در نیمه اول سال رکورد شکن ظاهر شد اما پس از کمبود شدید تراشه با بحران مواجه شد و این مسئله باعث طولانی شدن تعطیلات تابستانی زیر مجموعه های این گروه بزرگ خودروسازی شد.

در مجموع گروه خودروسازی فولکس واگن با کاهش 24.4 درصدی تحویل مواجه شده است. برند فولکس واگن، سئات، آئودی و اشکودا بیشترین ضربه را در پی کمبود تراشه تجربه کرده‌اند.

با وجود تمامی این مشکلات، گروه فولکس واگن در زمینه تولید و فروش خودروهای برقی رکورد شکن ظاهر شده است و توانسته در 4 ماهه اخیر بیش از 122 هزار دستگاه خودروی برقی تحویل دهد.

در مجموع و تا بدین جای سال گروه فولکس واگن توانسته در حدود 300 هزار دستگاه خودروی برقی به مشتریان تحویل دهد و مجموع فروش خودروهای هیبریدی نیز به رقم 250 هزار دستگاه می‌رسد.

فولکس واگن انتظار دارد که تا پایان سال جاری میلادی میزان درآمد از فروش این گروه بزرگ بین 6 تا 7.5 درصد باشد.

در حال حاضر فولکس واگن هزینه‌های سنگینی در برقی سازی محصولات خود کرده است و در این راستا برخی از زیر مجموعه های آن از جمله آئودی به طور کامل توسعه موتورهای احتراق داخلی را تا سال 2025 میلادی متوقف خواهند کرد و در نتیجه انتظار می‌رود که سبد فروش محصولات این گروه بزرگ بیش از هر زمان دیگری به سمت فروش محصولات تمام برقی برود.

این موارد شامل حال برندهای خاص از جمله بوگاتی و لامبورگینی نیز می‌شود که قرار است از فن آوری شرکت ریماک استفاده کند.

چندی نیز پورشه خبر از عرضه مدل تمام برقی کیمن کرد که آرایش قوای محرکه مشابهی با مدل بنزین سوز خواهد داشت و به جای موتور احتراق داخلی بسته باتری قرار خواهد گرفت.

 ‌‌‌  ‌ ‌‌

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی