ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالاترین پیشنهاد در مزایده فرکانس ۳.۴۵ تا ۳.۵۵ گیگاهرتز آمریکا به ۲۱ میلیارد دلار رسید

بالاترین پیشنهاد در مزایده کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) برای فروش دامنه فرکانس ۳.۴۵ تا ۳.۵۵ گیگاهرتز تا ۲۱ میلیارد دلار بالا رفته است. این مزایده از تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) آغاز شده و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

بالاترین پیشنهاد در مزایده کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) برای فروش دامنه فرکانس ۳.۴۵ تا ۳.۵۵ گیگاهرتز تا ۲۱ میلیارد دلار بالا رفته است. این مزایده از تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) آغاز شده و تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد.

پیشنهاد ۲۱.۲۹۵ میلیارد دلاری روز دوشنبه به کمیسیون ارتباطات فدرال ارائه شد. مزایده ۱۱۰ سومین مزایده بزرگ تاریخ FCC در زمینه فروش دامنه‌های فرکانسی است. «ساشا جاوید»، مدیر ارشد عملیات Bitpath و مسئول سابق اطلاعات و مشاور حقوقی کارگروه مزایده‌های FCC می‌گوید به‌رغم افزایش تعداد دورهای مزایده به نظر می‌رسد که مزایده ۱۱۰ حداقل یک هفته دیگر ادامه داشته باشد.

مزایده فروش دامنه فرکانس ۳.۴۵ تا ۳.۵۵ گیگاهرتز به قیمت پایه فروش ۱۴.۷۷ میلیارد دلاری رسیده است. یکی از خریداران بزرگ چندی قبل از این مزایده کنار رفت و باعث افت شدیدی در تعداد درخواست‌ها شد. اما در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که خطری مزایده ۱۱۰ را تهدید کند.

اگرچه هنوز چند روز تا پایان این مزایده باقی مانده، ولی جاوید فکر نمی‌کند که قیمت افزایش چندانی داشته باشد. از آن‌جایی که این مزایده روزانه در دورهای متعددی انجام می‌شود، چنان‌چه ۴۵ دور دیگر برای ارائه پیشنهاد وجود داشته باشد و هر بار قیمت حدود ۰.۳ درصد افزایش یابد، رقم نهایی ممکن است به ۲۴ میلیارد دلار برسد. ولی احتمال قوی‌تر این است که شیب افزایش قیمت آهسته‌تر شود و قیمت نهایی چیزی بین ۲۱ تا ۲۲ میلیارد دلار باشد.

شرکت‌هایی مثل AT&T، «دیش نتورک»، «تی-موبایل» و «ورایزن» همگی از جمله ۳۳ شرکتی هستند که پیشنهادهای خود را برای مزایده ۱۱۰ ثبت کرده‌اند. موردانتظارترین شرکت برای خرید این دامنه فرکانسی، AT&T است که پیش‌بینی می‌شود با خرید این طیف بتواند عقب‌ماندگی خود را در حوزه 5G جبران کند. بر اساس قوانین کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، هیچ پیشنهاددهنده‌ای نمی‌تواند بیش از ۴۰ مگاهرتز از طیف ۳.۴۵ گیگاهرتزی را در دست بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی