ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر و توییتر مهندسان خود را به مک بوک پرو M1 مکس مجهز می‌کنند

برخی شرکت‌ها از جمله اوبر و توییتر، مهندسان و برنامه‌نویسان خود را به آخرین نسخه مک بوک پرو M1 مکس مجهز می‌کنند تا بتوانند به دلیل عملکرد قدرتمندی که چنین دستگاه‌هایی دارند، انجام کارها را ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

برخی شرکت‌ها از جمله اوبر و توییتر، مهندسان و برنامه‌نویسان خود را به آخرین نسخه مک بوک پرو M1 مکس مجهز می‌کنند تا بتوانند به دلیل عملکرد قدرتمندی که چنین دستگاه‌هایی دارند، انجام کارها را تا حد امکان سرعت ببخشند.

برای مثال گفته می‌شود اوبر مدل‌های ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو با تراشه‌های M1 مکس و ۶۴ گیگابایت رم را به همه مهندسان خود می‌دهد. توییتر نیز مهندسان بخش iOS و اندروید خود را به آخرین نسخه مک بوک پرو مجهر می‌کند. گفته می‌شود اوبر قصد دارد در اختیار نیروهایی که به تازگی استخدام می‌شوند نیز چنین سیستم‌هایی را قرار می‌دهد.  

پیشتر نیز گفته شده بود که شاپیفای سیستم‌های مهندسان خود را به همین شکل ارتقا می‌دهد تا آنها بتوانند با کارایی بالاتری کار را پیش ببرند. این شرکت‌ها در تلاشند تا با چنین رویکردی بتوانند شرایط کار را برای نیروهای کاری متخصص خود بهینه‌سازی کنند.

معمولا وقتی سخت افزار جدیدی وارد بازار می‌شود، شرکت‌های حوزه فناوری همه چیز را با دقت مورد بررسی قرار می‌دهند و اگر به این نتیجه برسند که سرمایه‌گذاری و خرید سخت افزار جدید ارزشمند است، چنین کاری را کلید می‌‌زنند و به سخت افزار جدید مجهز می‌شوند.

دستگاهی ۴۰۰۰ دلاری و بالارده بازار با سخت افزار قدرتمند اگر بتواند به کارایی نیروهای متخصص کمک کند، خرید آن در دستور کار شرکت‌ها قرار می‌گیرد. اوبر و توییتر و بقیه شرکت‌ها نیز به همین روش در مورد خرید مک بوک پرو M1 مکس تصمیم‌گیری کرده‌اند.

اپل محصولات جدید خود را در رویداد Unleashed معرفی کرد. از آن زمان برخی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری در حال ارتقای سیستم‌های خود هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • asmmath dotpy
    asmmath dotpy | ۱۹ آبان ۱۴۰۰

    از دید برنامه نویسی یا امنیت خرید مک بوک توجیهی ندارد اما چون این شرکت ها سرمایه لازم را دارند و از سیاست صحیح یکبار هزینه 10 سال مصرف پیروی می کنند این کار را انجام می دهند. شرکت های کوچک مخصوصا در ایران که واقعا این لپ تاپ ها گران هستند چنین ایده ای توجیهی ندارد . در ضمن در نظر بگیرید که این شرکت های امریکایی از خدمات پس از فروش اپل هم استفاده می کنند پس نگران شکستن و تعمیرات نیستند و در هزینه تعمیرات هم صرفه جویی کرده اند ولی در ایران هزینه تعمیر محصولات اپل بالا است . در کل هم توجیه خاصی برای خرید این لپ تاپ ها وجود ندارد اگر والت دیزنی چنین خریدی می کرد باز توجیه پذیر تر بود چون رندر های سنگین دارند ! البته ممکن است این شرکت ها بعد ها بخواهند از واقعیت مجازی استفاده کنند برای همین ممکن است برای پردازش ارایه های سه بعدی و کتابخانه های سنگین سه بعدی این پردازنده برایشان بهینه عمل کند.

مطالب پیشنهادی