ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

همکاری متا و مایکروسافت در متاورس: تیمز با پلتفرم Workplace ادغام می‌شود

متا (فیسبوک سابق) اکنون با رقیب سازمانی خود یعنی مایکروسافت همکاری می‌کند تا به عنوان بخشی از همکاری‌های آینده در حوزه متاورس، پلتفرم Workplace را با مایکروسافت تیمز ادغام کند. در همکاری بین دو غول ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

متا (فیسبوک سابق) اکنون با رقیب سازمانی خود یعنی مایکروسافت همکاری می‌کند تا به عنوان بخشی از همکاری‌های آینده در حوزه متاورس، پلتفرم Workplace را با مایکروسافت تیمز ادغام کند.

در همکاری بین دو غول فناوری، قابلیت‌های تیمز و Workplace متا به صورت متقابل در اختیار یکدیگر قرار خواهد گرفت. برای مثال، کاربران Workplace از اوایل سال ۲۰۲۲ می‌توانند جلسات ویدیویی مایکروسافت تیمز را در گروه‌های خود به صورت لایو پخش کنند. از طرفی دیگر کاربران پلتفرم مایکروسافت به محتوای Workplace دسترسی خواهند داشت.

مایکروسافت

با این وجود Workplace به عنوان یک برگه پین شده در مایکروسافت تیمز ظاهر می‌شود. مدیر اپلیکیشن ساخته شده توسط «متا پلتفرمز» در بیانیه خود به CNBC توضیح داد که این مشارکت برای مشاغلی طراحی شده است که تاکنون از تیمز و Workplace در موارد مختلفی استفاده می‌کنند. او در مصاحبه خود گفت:

می‌توانم بگویم که ما در مواردی از جمله جامعه، ارتباط و خدمت به تمام کارمندان بهترین هستیم. تیمز نیز مسلما در زمینه بهره‌وری بهترین است، بنابراین این دو سرویس‌های برتری هستند و اکنون برای حل یکی از مشکلات تجربه کارکنان با یکدیگر ادغام می‌شوند.

علاوه بر این موضوع که متا و مایکروسافت از این ادغام سود خواهند برد، به نظر می‌رسد شرکت تحت هدایت مارک زاکربرگ شاهد پیشرفت بزرگتری خواهد بود. تعداد مشترکان Workplace در اوایل سال جاری از ۷ میلیون کاربر فراتر رفته بود ما در مقایسه با ۲۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه گزارش شده توسط مایکروسافت تیمز، چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد.

همچنین لازم به ذکر است که این اولین همکاری Workplace با مایکروسافت محسوب نمی‌شود، زیرا هم اکنون شیرپوینت، وان‌درایو و آفیس ۳۶۰ در سرویس متعلق به متا حضور دارند.

همکاری بین این دو شرکت درست زمانی اعلام شد که غول‌های فناوری در حال آماده شدن برای مقابله با یکدیگر در فضای متاورس بودند که هم اکنون در حال ظهور است. مایکروسافت نیز در هفته گذشته با اضافه کردن آواتارهای سه ‌بعدی به تیمز و امکان برقراری جلسات مجازی از طریق فضاهای مجازی، وارد دنیای متاورس شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی