ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هرآنچه باید درباره اسنپدراگون ۸ نسل ۱، جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام بدانید

دوباره در روزهای پایانی سال میلادی، کوالکام از جدیدترین تراشه پرچمدارش رونمایی کرد، البته این بار با نامی متفاوت و معماری تازه. این تراشه که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ (Snapdragon 8 Gen 1) نام دارد، 18امین مدل از تراشه‌های سری ۸ اسنپدراگون به حساب می‌آید، البته همراه با مدل‌های پلاس و سایر نسخه‌ها. در این مطلب‌ خواهیم شما را بطور کامل با چیپ نسل اول اسنپدراگون 8 آشنا کنیم.

کوالکام در کنار تغییر نام و استفاده از نام‌گذاری جدید، تغییرات بزرگ دیگری هم برای این تراشه پرچمدارش درنظر گرفته. اسنپدراگون 8 نسل یک اولین چیپ کوالکام با هسته‌های ARMv9 به حساب می‌آید، از پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) سه‌گانه بهره می‌برد و همچنین بهترین عملکرد را تا به امروز در زمینه یادگیری ماشینی دارد.

با وجود چنین مواردی، هر سال باید منتظر چنین پیشرفت‌هایی باشیم. البته علاوه بر بهبودهای معمول و مورد انتظار، چندین پیشرفت کوچک دیگر هم درون این چیپ وجود دارد. تا پایان همراه دیجیاتو باشید تا شما را بطور کامل با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ آشنا کنیم.

فهرست مطالب

ویدیوی نگاه دیجیاتو به اسنپدراگون 8 نسل 1

تماشای ویدیوی دیجیاتو در یوتیوب:

تماشای ویدیوی دیجیاتو در آپارات:

مقایسه مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با دو نسل قبلی

اول از همه بد نیست مشخصات فنی جدیدترین تراشه کوالکام را با دو نسل قبلی‌اش یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸۶۵ مقایسه کنیم؛ تراشه‌هایی که در سال‌های اخیر قدرت پرچمدارهای اندرویدی بی‌شماری را تامین کرده‌اند.

تمام این تراشه‌ها از ۸ هسته پردازشی و همچنین پردازشگر گرافیکی آدرنو بهره می‌برند، اما با تفاوت‌های زیادی میان آن‌ها روبه‌رو هستیم، از معماری هسته‌ها گرفته تا لیتوگرافی. در جدول زیر مشخصات اسنپدراگون 8 نسل یک با اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸۶۵ مقایسه شده است:

اسنپدراگون 8 Gen 1اسنپدراگون ۸۸۸اسنپدراگون ۸۶۵
پیکربندی CPUیک هسته ۳.۰ گیگاهرتزی Cortex-X2 + سه هسته ۲.۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 + چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A510 یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی Cortex-X1 + سه هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A78 + چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A55 یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی Cortex-A77 + سه هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A77 + چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A55
پرداشگر گرافیکیآدرنوآدرنو ۶۶۰آدرنو ۶۵۰
پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP)HexagonHexagon 780 Hexagon 698
پشتیبانی رمLPDDR5 با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتزLPDDR5 با سرعت 3200 مگاهرتزLPDDR5 با سرعت ۲۷۵۰ مگاهرتز و LPDDR4X با سرعت 2133 مگاهرتز
پشتیبانی دوربین- دوربین تکی 200 مگاپیکسلی
- دوربین تکی 108 مگاپیکسلی بدون لگ شاتر
- دوربین 64 + 36 مگاپیکسلی بدون لگ شاتر
- دوربین سه‌گانه 36 مگاپیکسلی بدون لگ شاتر
- فوکوس خودکار هیبریدی
- عکاسی HEIF ده بیتی
- فیلمبرداری HDR
- کاهش نویز مولتی‌فریم
- دسته‌بندی و جایگزینی لحظه‌اش اشیاء
- افزایش رزولوشن دوربین
- دوربین تکی 200 مگاپیکسلی
- دوربین تکی 84 مگاپیکسلی بدون لگ شاتر
- دوربین 64 + 25مگاپیکسلی بدون لگ شاتر
- دوربین سه‌گانه 36 مگاپیکسلی بدون لگ شاتر
- دوربین سه‌گانه 24 مگاپیکسلی بدون لگ شاتر
- فوکوس خودکار هیبریدی
- عکاسی HEIF ده بیتی
- فیلمبرداری HDR
- کاهش نویز مولتی‌فریم
- دسته‌بندی و جایگزینی لحظه‌اش اشیاء
- دوربین تکی 200 مگاپیکسلی
- دوربین تکی 64 مگاپیکسلی بدون لگ شاتر
- دوربین دوگانه 25 مگاپیکسلی بدون لگ شاتر
- فوکوس خودکار هیبریدی
- فیلمبرداری HDR
- کاهش نویز مولتی‌فریم
- دسته‌بندی و جایگزینی لحظه‌اش اشیاء
فیلمبرداری- فیلمبرداری 8K‌ با سرعت 30 فریم بر ثانیه و HDR
- فیلمبرداری 4K UHD با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه
- فیلمبرداری 720p با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه
- فیلمبرداری 8K‌ با سرعت 30 فریم بر ثانیه
- فیلمبرداری 4K UHD با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه
- فیلمبرداری 720p با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه
- فیلمبرداری 8K‌ با سرعت 30 فریم بر ثانیه
- فیلمبرداری 4K UHD با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه
- فیلمبرداری 720p با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه
پخش ویدیو- 8K
- 4K HDR با سرعت 120 فریم بر ثانیه
- دیکدر ویدیو H.265 و VP9
- 360 درجه
- 8K
- 4K HDR با سرعت 120 فریم بر ثانیه
- دیکدر ویدیو H.265 و VP9
- 360 درجه
- 8K
- 4K HDR با سرعت 120 فریم بر ثانیه
- دیکدر ویدیو H.265 و VP9
- 360 درجه
شارژQuick Charge 5 Quick Charge 5+Quick Charge 4 و Quick Charge AI
مودم 4G/5Gمودم LTE/5G اسنپدراگون X65 با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه مودم LTE/5G اسنپدراگون X60 با سرعت دانلود 7.5 گیگابیت بر ثانیه مودم LTE/5G اسنپدراگون X55 خارجی با سرعت دانلود 7.5 گیگابیت بر ثانیه
شبکه‌های ارتباطی- بلوتوث ۵.۲
- وای فای 6E و وای فای 6
- وای فای 5
- بلوتوث ۵.۲
- وای فای 6E و وای فای 6
- وای فای 5
- بلوتوث ۵.۱
- وای فای 6
- وای فای 5
لیتوگرافی4 نانومتری 5 نانومتری۷ نانومتری FinFET

CPU‌ و GPU اسنپدارگون 8 نسل یک

CPU‌ و GPU اسنپدارگون 8 نسل یک

با معرفی هسته‌های پردازشی ARMv9 در اوایل سال جاری میلادی، به یک دید کلی از عملکرد تراشه‌های گوشی‌های پرچمدار در سال ۲۰۲۲ دست پیدا کردیم. حالا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با این معماری معرفی شده و از جدیدترین هسته‌های ARM بهره می‌برد. در نسل اول اسنپدراگون 8 با یک هسته Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز روبه‌رو هستیم. این تراشه همچنین از ۳ هسته Cortex-A71 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد.

کوالکام دوباره برای این تراشه‌اش از پیکربندی ۱+۳+۴ هسته استفاده کرده و به سراغ پیکربندی مشابه گوگل تنسور نرفته، تراشه‌ای که از پیکربندی ۲+۲+۴ هسته بهره می‌برد. به گفته کوالکام، در چیپ جدید این کمپانی با ۲۰ درصد عملکرد بالاتر و ۳۰ درصد بهره‌وری انرژی بهتری در بخش CPU روبه‌رو هستیم. این اعداد نسبت به نسل گذشته یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ اعلام شده‌اند. میزان افزایش عملکرد از ۳۰ درصدی اعلامی ARM پایین‌تر است، با این حال باید عواملی مانند فرکانس و فرایند تولید را هم درنظر بگیریم.

کوالکام در حقیقت بجای اینکه بطور خاص روی بهبود عملکرد تمرکز کند، به سراغ بهره‌وری انرژی رفته و مصرف انرژی را کاهش داده است. بنابراین انتظار داریم دستگاه‌های مجهز به تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen1 شارژدهی باتری بالایی داشته باشند و حتی شاید بتوان بیش از یک روز با پرچمدارهای مجهز به آن کار کرد.

کوالکام به همراه هسته Cortex-X2 از ۱ مگابایت حافظه کش L2 استفاده کرده و برای هر یک از هسته‌های A710 به سراغ ۵۱۲ کیلوبایت حافظه کش رفته است. در حقیقت میزان کش نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ افزایشی نداشته و همین موضوع می‌تواند حداکثر پایین‌تر اسنپدراگون ۸ نسل یک نسبت به ادعای ARM‌ را توضیح دهد.

کوالکام برای این تراشه‌اش 6 مگابایت حافظه کش L3 استفاده کرده که نسبت به ۴ مگابایت نسل قبلی افزایش مناسبی داشته است. این کمپانی اطلاعاتی درباره میزان حافظه کش هسته‌های کم‌مصرف Cortex-A510 منتشر نکرده، اما در آن‌ها از فناوری NEON/SIMD استفاده کرده که ابعاد هسته‌ها را کاهش می‌دهد و می‌توان برای هرکدام از آن‌ها از حافظه کش بیشتری استفاده کرد. با این حال از آنجایی که کوالکام میزان حافظه کش را اعلام نکرده، احتمالا با کش پایینی روبه‌رو هستیم.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱

زمانی که به سراغ عملکرد گرافیکی برویم، با پردازشگر گرافیکی آدرنو روبه‌رو می‌شویم که برخلاف گذشته دیگر با یک عدد سه رقمی همراه نیست. از نظر عملکرد، به گفته کوالکام با بهبود ۳۰ درصدی نسبت به نسل قبلی روبه‌رو هستیم و همچنین بهره‌وری انرژی‌اش هم ۲۵ درصد بهبود داشته است. در هنگام استفاده از API ولکان، بهبود عملکرد به ۶۰ درصد می‌رسد که البته نمی‌توان آن را چندان چشمگیر درنظر گرفت چرا که نسل قبلی‌اش در این زمینه عملکردی کمتر از انتظار داشت. با این حال، کوالکام با این بهبود عملکرد یک قدم به اپل نزدیکتر می‌شود، هرچند هنوز نمی‌تواند با آن برابری کند یا از کوپرتینویی‌ها پیشی بگیرد.

در این تراشه از قابلیت‌های Elite Gaming هم استفاده شده که اگرچه در گذشته هم آن‌ها را دیده بودیم، اما با سه ویژگی جدید روبه‌رو هستیم. یکی از این قابلیت‌ها موتور آدرنو فریم موشن (Adreno Frame Motion Engine) نام دارد که می‌تواند بدون افزایش مصرف انرژی، فریم ریت را دو برابر کند. البته می‌توان مصرف انرژی را نصف کرد اما فریت ریت را افزایش نداد. این اولین باری نیست که با چنین ایده‌ای مواجه می‌شویم و در گذشته بهبود فریم MEMC را در پردازنده‌های خارجی نمایشگرها در گوشی‌های دیگر دیده بودیم.

جدیدترین هسته آدرنو از رندرگیری حجمی سطح دسکتاپ هم پشتیبانی می‌کند که نتیجه‌اش عملکرد گرافیکی بالاتر است. علاوه بر این، با فناوری VRS Pro هم روبه‌رو هستیم که پردازش فریم مبتنی بر تصویر را با نرخ سایه‌زنی متغیر ادغام می‌کند تا عملکرد بهبود یابد و مصرف انرژی‌ هم کم شود. اگر به دنبال پشتیبانی از رهگیری پرتو هستید، چنین ویژگی در جدیدترین تراشه کوالکام وجود ندارد و باید منتظر معرفی نسل بعدی چیپ اگزینوس سامسونگ باشیم.

روی کاغذ با بهبود چشمگیر عملکرد گرافیکی روبه‌رو هستیم، اما برای بررسی ادعاهای کوالکام باید تا عرضه این تراشه منتظر بمانیم تا ببینیم در کنار عملکردش، در زمینه مصرف انرژی چگونه عمل می‌کند. این احتمال وجود دارد که پردازشگر گرافیکی آدرنو در اسنپدراگون 8 نسل یک حرارت بالایی تولید کند یا در حداکثر عملکردش، انرژی زیادی مصرف کند. بنابراین همچنان باید صبر کنیم.

ویژگی‌های دوربین و یادگیری ماشینی اسنپدراگون 8 Gen 1

ویژگی‌های دوربین و یادگیری ماشینی اسنپدراگون 8 Gen 1

پردازش تصویر و یادگیری ماشینی از مهم‌ترین ویژگی‌های چیپست‌های مدرن کوالکام به حساب می‌آیند که البته برای تمام تراشه‌های امروزی اهمیت بالایی دارند. پردازشگر سیگنال تصویر یا ISP مورد استفاده در اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از عکاسی ۱۸ بیتی و خروجی عکس ۱۸ بیتی RAW پشتیبانی می‌کند که نتیجه‌اش توانایی ۳.۲ گیگاپیکسل در هر ثانیه است که از ۲.۷ گیگاپیکسل نسل قبلی به این میزان رسیده است.

این تراشه از دوربین ۱۰۸ پیکسلی بدون لگ یا دوربین سه‌گانه ۳۶ مگاپیکسلی برای فیلمبرداری ۳۰ فریم بر ثانیه بدون لگ پشتیبانی می‌کند. در حالی که رزولوشن فیلمبرداری تفاوتی با نسل گذشته ندارد و همچنان می‌توان ویدیوهای 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه گرفت، اما برای اولین بار با توانایی HDR روبه‌رو هستیم.

افزایش پهنای باند در این تراشه باعث بهبود عکاسی HDR شده و همچنین با دیتا ۱۸ بیتی روبه‌رو هستیم که معادل ۱۸ استاپ داینامیک رنج یا ۲۶۲,۱۴۴ سطح روشنایی متفاوت و ممکن است. برای نسل قبلی با ۱۴ استاپ و ۱۶,۳۸۴ سطح روشنایی روبه‌رو بودیم. البته عمق بیت تنها بخشی از عکاسی HDR به حساب می‌آید و دستیابی به آن در دنیای واقعی بستگی به نویز دارد. در حالت کلی انتظار نداریم نسل بعدی پرچمدارها بصورت کامل قادر به استفاده از داینامیک رنج ۱۸ بیتی باشند.

کوالکام چندین قابلیت عکاسی دیگر هم درون جدیدترین تراشه پرچمدارش قرار داده که برای مثال می‌توان به موتور اختصاصی بوکه برای ویدیوهای 4K، توانایی‌های شناسایی چهره بهبودیافته مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند ۳۰۰ چهره را تشخیص دهد، موتور اولترا واید برای بهبود تصاویر، قابلیت سوپر رزولوشن ویدیو و توانایی ۳۰ فریم بجای ۶ فریم در HDR مولتی‌فریم و عکاسی در محیط‌های تاریک اشاره کرد. تمام این ویژگی‌ها از طریق برند اسنپدراگون Sight در اختیار شرکای کوالکام قرار می‌گیرند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱

در بخش یادگیری ماشینی، کوالکام عملکرد شتاب‌دهنده تنسور را در جدیدترین پردازشگر سیگنال دیجیتال Hexagon دو برابر کرده و البته میزان مموری اشتراکی سیستم روی تراشه هم دو برابر شده است. بنابراین کارهای که به عملیات‌های تنسور وابسته هستند، سریع‌تر از گذشته کار می‌کنند. زیرسیستم کوالکام هم حالا ۱.۷ برابر بهره‌وری انرژی بالاتری در برخی کارها دارد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با پشتیبانی از محاسبات با دقت int8 و int16 به عنوان بخشی از SDK نرم افزاری، توانایی‌های یادگیری ماشینی‌اش را افزایش داده. نتیجه چنین رویکردی، افزایش ۴ برابری عملکرد از طریق ترکیبی از بهبودهای نرم افزاری و سخت افزاری است. Hexagon تنها یکی از بخش‌های هفتمین نسل موتو هوش مصنوعی جدیدترین تراشه کوالکام به حساب می‌آید.

نسل سوم Sensing Hub در اسنپدراگون 8 نسل اول حالا شامل یک ISP اختصاصی برای پشتیبانی از سنسورهای با رزولوشن VGA می‌شود که وظیفه‌اش، اجرای وظایف مربوط به شناسایی چهره می‌شود که همیشه فعال است و انرژی کمی مصرف می‌کند. البته از این فناوری برای مجوزهای امنیتی استفاده نمی‌شود و برای بازگشایی قفل با چهره و جلوگیری از نگاه کردن به نمایشگر توسط دیگران کارایی دارد.

جدیدترین بهبودهای ISP و یادگیری ماشینی کوالکام ادامه فرمولی است که در سال‌های گذشته شاهدش بودیم. برخی از قابلیت‌های جدید بخصوص در بخش عکاسی بسیاری کاربردی هستند، البته برای بررسی این موضوع همچنان باید منتظر عرضه محصولات مجهز به آن باقی بمانیم چرا که سازندگان گوشی‌های هوشمند باید از آن‌ها استفاده کنند.

قابلیت‌های امنیتی نسل اول اسنپدراگون ۸

قابلیت‌های امنیتی نسل اول اسنپدراگون ۸

قابلیت‎‌های جدیدترین تراشه کوالکام به همینجا ختم نمی‌شود و این کمپانی ویژگی‌های دیگری هم برای آن درنظر گرفته. برای مثال این شرکت از سطح امنیتی جدیدی درون تراشه‌اش استفاده کرده که زیر لایه‌ای قرار می‌گیرد که سیستم عامل اندروید و سایر سرویس‌های امن را اجرا می‌کند. همچنین با قابلیت کاملا جدید «موتور مدیریت اعتماد» (Trust Management Engine) روبه‌رو هستیم که امنیت داده‌ها را حتی اگر سطح بالاتر نرم افزار با مشکل مواجه شود، حفظ می‌کند.

به گفته کوالکام، سیستم‌های امنیتی جدید موارد لازم برای iSIM و Android Ready SE را تامین می‌کنند. اتحادیه Android Ready SE با استفاده از دستاوردهای گوگل مانند ماژول امنیتی Titan M و StrongBox، برای دستیابی به امنیت بالا چندین نیازمندی را ارائه کرده که کوالکام مدعی رعایت آن‌هاست. در همین راستا، دستگاه‌های مجهز به این تراشه پرچمدار در آینده می‌توانند به عنوان کلید خودرو، کیف پول دیجیتال، گواهینامه و موارد این سبکی مورد استفاده قرار بگیرند.

ارتباطات چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۱

ارتباطات چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۱

همانطور که می‌توان از زیرسیستم بی‌سیم Fast Conncet 6900 کوالکام انتظار داشت، با پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ و وای فای 6E‌ روبه‌رو هستیم، البته خبری از بلوتوث مدرن‌تر ۵.۳ نیست. همچنین به عنوان بخشی از قابلیت‌های صوتی اسنپدراگون و aptX Lossless، با امکان پخش صدای aptX Lossless با کیفیت CD روبه‌رو هستیم. در نهایت تراشه اسنپدراگون هشت نسل یک از مشخصات جدید بلوتوث LE هم پشتیبانی می‌کند و تنها به یک هدست با پشتیبانی از آن نیاز دارید.

به سراغ شبکه 5G می‌رویم. این تراشه به مودم 5G اسنپدراگون X65 رفته که از نظر تئوری از سرعت دانلود برابر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برد. البته این سرعت از نظر تئوری است و در دنیای واقعی نباید منتظر چنین سرعتی باشیم. برای مقایسه می‌توان به سرعت ۷ گیگابیت بر ثانیه مودم اسنپدراگون X60 اشاره کرد. پهنای باند این مودم نسبت به نسل قبلی‌اش افزایش ۵۰ درصدی داشته و از ۲۰۰ مگاهرتز به ۳۰۰ مگاهرتز رسیده است. پهنای باند موج میلی‌‎متری هم از ۸۰۰ به ۱۰۰۰ مگاهرتز افزایش پیدا کرده. بنابراین با افزایش سرعت و عملکرد چشمگیری روبه‌رو خواهیم شد.

در حالت کلی اسنپدراگون 8 نسل یک برای شبکه‌های 5G پیشرفته در آینده آماده است، شبکه‌هایی که سال‌های آینده از راه می‌رسند و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

جمع‌بندی

اسنپدراگون ۸ نسل ۱

با وجود تغییر نام، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مشابه یکی دو نسل قبل است که شاید کمی پیشرفتش بیشتر باشد. با این حال، اگر در حال حاضر محصولی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ دارید، احتمالا در صورت خرید پرچمداری جدید با نسل اول اسنپدراگون 8، افزایش عملکرد چندانی را تجربه نخواهید کرد.

اگرچه انتظار داریم طبق وعده کوالکام در بخش CPU و GPU به ترتیب با افزایش عملکرد ۲۰ و ۳۰ درصدی روبه‌رو شویم، اما در نهایت نمی‌تواند اپل A15 Bionic را شکست دهد. البته این موضوع احتمالا سال ۲۰۲۳ تغییر می‌کند و کوالکام پس از تصاحب کمپانی Nuvia، بیش از پیش می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

در بخش هوش مصنوعی، تصویربرداری، یادگیری ماشینی، شبکه 5G و امنیت با بهبودهایی روبه‌رو هستیم که البته چندان اساسی نیستند و نمی‌توانند تاثیر چندانی روی تجربه کاربری‌تان داشته باشند. با این حال، اسنپدراگون 8 نسل 1 مرزها را گسترش داده و شرکت‌ها می‌توانند در بخش عکاسی و حتی Android Ready SE استفاده بیشتری از این تراشه داشته باشند.

در نهایت سال آینده میلادی باید منتظر عرضه پرچمدارهای اندرویدی بی‌شماری با تراشه جدید کوالکام باشیم. شرکت‌های مختلفی از بلک شارک، آنر و موتورولا گرفته تا وان پلاس، سونی، شیائومی و سامسونگ محصولاتشان را با این چیپ روانه بازار خواهند کرد. البته در روزهای آینده و پیش از پایان ۲۰۲۱، اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه مانند موتورولا موتو اج X30 و سری شیائومی ۱۲ با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی خواهند شد.

سوالات رایج درباره اسنپدراگون ۸ نسل ۱

تراشه اسنپدراگون هشت نسل یک چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

اولین پرچمدارهای مجهز به این تراشه در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شوند، اما سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهند شد.

کدام گوشی‎‌ها به اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز می‌شوند؟

پرچمدارهای شرکت‌های مختلف مانند شیائومی، سامسونگ، موتورولا و اوپو به تراشه پرچمدار کوالکام مجهز می‌شوند. گوشی‌های مانند شیائومی ۱۲، موتورولا موتو اج X30 و گلکسی S22 سامسونگ برخی محصولاتی هستند که با اسنپدراگون 8 Gen 1 روانه بازار خواهند شد.

نسل اول اسنپدراگون ۸ با چه لیتوگرافی تولید می‌شود و چند هسته دارد؟

این تراشه کوالکام با لیتوگرافی ۴ نانومتری به تولید می‌رسد و دارای ۸ هسته در سه خوشه مختلف با پیکربندی ۱ + ۳ + ۴ هسته است. این هسته‌ها به ترتیب از نوع Cortex-X2 و Cortex-A710 و Cortex-A510 هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.