ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جستجو گوگل
فناوری ایران

بیشترین جستجو ایرانی‌ها در آبان 1400 چه بود: از زلزله بندرعباس تا وضعیت آب‌وهوا

حوادثی که در کشور رخ می‌دهد همواره یک همبستگی را در بین ایرانیان ایجاد می‌کند و اینترنت باعث شده که پیگیری اخبار حوادث برای هموطنان، اولین کار هر ایرانی باشد. از آنسو بازیگری که یک ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

حوادثی که در کشور رخ می‌دهد همواره یک همبستگی را در بین ایرانیان ایجاد می‌کند و اینترنت باعث شده که پیگیری اخبار حوادث برای هموطنان، اولین کار هر ایرانی باشد. از آنسو بازیگری که یک سال است از ایران مهاجرت کرده با تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش همواره خود را در ترندهای خبری ماهانه ایران حفظ کرده است. زلزله بندرعباس، ریحانه پارسا در کنار عبارات وضعیت آب‌وهوا، جدول لیگ برتر و فروش فوق‌العاده سایپا پر جست‌وجوترین موضوعات در آبان امسال بوده است.

موتور جستجوی گوگل اولین گزینه کاربران ایرانی برای کسب اخبار و اطلاعات است. حال می‌خواهد وضعیت آب‌وهوای روزهای پاییزی و آگاهی یافتن از احتمال بارش باران باشد یا سکته بازیگری محبوب. در هر حالت این گوگل است که با جستجو در میان هزاران سایت سعی دارد مرتبط‌ترین محتواها را براساس خواسته کاربران ایرانی نمایش دهد.

با کمک سرویس گوگل‌ترند می‌توان در بازه‌های هفتگی، ماهانه و سالانه بیشترین جستجوی انجام شده از سوی کاربران این غول تکنولوژی را به تفکیک هر کشور یافت. اکنون نیز بررسی کلمات پرتکرار جست‌وجو شده در گوگل طی ماه گذشته نشان می‌دهد موضوعات حول محور سلبریتی‌ها، ثبت نام خودرو، درس و دانشگاه و ورزشی جزو پراستقبال‌ترین موضوعات آبان ماه 1400 بوده است.

ریحانه پارسا: این بازیگر جوان ایرانی طی سال‌های گذشته همواره در تلاش بوده تا بیش از پیش دیده شود؛ گاه با ازدواج سوری گاه با انتشار عکس‌های نه چندان اخلاقی! اما این بار پارسا با موضوع دیگری بر سر زبان‌ها افتاده است.

افشاگری‌های اخیر وی درباره سینماگران ایرانی باعث شد تا پارسا به یکی از ترندهای خبری آبان تبدیل شود. اگرچه هیچ کدام از این افشاگری‌ها به صورت رسمی تایید نشدند. او به تازگی نیز برای اولین بار در خارج از کشور جلوی دوربین رفته و در حال بازی در یک فیلم ترکیه‌ای است.

زلزله بندرعباس: حوادث طبیعی همواره یکی از پرجستجوترین موضوعات کاربران دنیا است. 23 آبان ماه دو زلزله‌ به بزرگی 6 و 6.5 ریشتر بندرعباس را لرزاند که این زلزله‌ها 99 مصدوم و متاسفانه یک کشته برجای گذاشت.

جستجو درباره شدت و ساعت زلزله، خسارات مادی و جانی، پس لرزه‌ها و هشدارهای مسئولان باعث شد تا زلزله بندرعباس یکی از پرجستجوترین‌های آبان باشد.

جدول لیگ برتر: قطار لیگ برتر ایران دوباره به راه افتاده است. طی هفته‌های ابتدایی و نتایجی که سرخابی‌های ایران کسب کرده‌اند باعث شده تا لیگ برتر حساسیت بالایی پیدا کند و فوتبال‌دوستان نیز پیگیر تغییر وضعیت جدول با انجام هر بازی هستند.

در حال حاضر گل گهر سیرجان، سپاهان و آلومینیوم اراک جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند و پرسپولیس در تعقیب آن‌ها است.

وضعیت آب‌وهوا: فصل پاییز که از راه می‌رسد با توجه به بارش‌های برف و باران مردم بیش از پیش وضعیت آب‌وهوای شهر خود را بررسی می‌کنند تا با پوششی مناسب خانه خود را ترک کنند. همچنین طی سال‌های اخیر بحث آلودگی هوا نیز در فصول سرد سال گریبان‌گیر شهرهای بزرگ کشور شده است و افراد با جستجو در گوگل به دنبال آخرین وضعیت آلودگی هوا نیز هستند.

مهران غفوریان: او نیز یکی دیگر از سلبریتی‌های لیست بیشترین جستجوهای آبان 1400 است. این هنرپیشه بانمک سینما و تلویزیون اواخر مهرماه دچار عارضه قلبی و در بیمارستان بستری شد. اما طی روزهای بعد اطلاعات بیشتری درباره سکته مهران غفوریان در خبرگزاری‌ها منتشر شد.

ایرانی‌های هنردوست نیز با جستجو نام این بازیگر در گوگل به دنبال کسب خبرهای جدید درباره وضعیت و علت سکته وی بودند.

ثبت‌نام سایپا: نزدیک به 2 سال است که ایرانی‌ها برای خرید خودروی ساخت داخل بایستی ثبت‌نام کنند. علاوه بر این بایستی امیدوار باشند در قرعه‌کشی نیز قرعه به نامشان بیفتد تا صاحب ماشین شوند.

ابتدای آبان ماه سایپا طرح فروش فوق العاده محصولات خود را به مناسبت میلاد پیامبر و امام صادق(ع) برگزار کرد. در این طرح جدید، محصولات سایپا عرضه شده و پس از پایان مهلت ثبت‌نام نیز قرع‌کشی فروش فوری برگزار شد.

صندوق بازنشستگی: از ابتدای آبان ماه 1400، ثبت‌نام وام ضروری 12 میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری آغاز شد. به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی این صندوق، بازنشستگان فرصت داشتند تا انتهای آبان ماه درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه و وام 12 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد دریافت کنند.

میلاد پیامبر(ص): دوم آبان ماه امسال مصادف با میلاد پیامبر اکرم و امام جعفر صادق (ع) بود. روزی که در تقویم کشور به عنوان تعطیل رسمی ثبت شده است. به طور معمول ایرانی‌ها در این ایام، تاریخ دقیق مناسبت مذهبی را جستجو کرده و همچنین به دنبال پیام‌های تبریک برای ارسال در گروه‌های فامیلی می‌گردند.

در پایان لازم به ذکر است سامانه پادا که در زمینه پرونده الکترونیکی دانش آموزان خدمات ارائه می‌کند، سامانه وادا که درگاه ورود به سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی است، دانلود، قیمت طلا، آهنگ جدید و... نیز از جمله عبارت‌های پر جستجو آبان ماه امسال بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی