ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استخراج بیت کوین
تکنولوژی

استخراج بیت کوین پس از ممنوعیت چین به طور کامل بهبود یافته است

پس از اینکه چین تبادل رمزارز را ممنوع اعلام کرد و بسیاری از ماینرها ارتباط خود با این شبکه را از دست دادند، اکنون با بررسی میزان هش‌ریت می‌توان ادعا کرد که روند استخراج بیت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

پس از اینکه چین تبادل رمزارز را ممنوع اعلام کرد و بسیاری از ماینرها ارتباط خود با این شبکه را از دست دادند، اکنون با بررسی میزان هش‌ریت می‌توان ادعا کرد که روند استخراج بیت کوین کاملا بهبود یافته است. داده‌ها جدید نشان می‌دهد که میزان هش‌ریت در پنج ماه گذشته ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

چین از مدت‌ها قبل یکی از مراکز اصلی صنعت رمزارزها بوده است و تخمین‌های گذشته نشان می‌دهد که ۶۵ تا ۷۵ درصد استخراج بیت‌کوین جهان در این کشور اتفاق می‌افتد. اما پس از اینکه پکن استخراج رمزارز به طور کلی ممنوع کرد، هش‌ریت بیت کوین در شبکه جهانی بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

اکنون داده‌های Blockchain.com نشان می‌دهد که ضررهای این شبکه به طور کامل جبران پیدا کرده است. طبق این داده‌ها هش‌ریت شبکه، طی پنج ماه گذشته حدود ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

استخراج بیت کوین

«کوین ژانگ» از شرکت استخراج رمزارز Foundry در این رابطه عنوان می‌کند:

بیت کوین در برابر حمله دولت - ملت چین که در واقع استخراج رمزارز را ممنوع کرده بود مقاومت کرد و شبکه نیز توجه زیادی به این مسئله نداشت.

حرکت صعودی هش‌ریت ممکن است نشان‌دهنده آینده خوبی برای قیمت محبوب‌ترین رمزارز جهان باشد که طی ماه گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته مهندس «برندون آروانقی» مهندس استخراج بیت کوین ممنوعیت چین یک سیگنال واضح برای «خرید» بود اما او عقیده دارد که بزرگ‌ترین دستاورد تمام این اتفاقات، این واقعیت است که استخراج بیت‌کوین از بزرگترین آزمایش تحت فشار خود با موفقیت خارج شد. او در این رابطه عنوان کرد:

شبکه بیت‌کوین در برابر حمله یک ابرقدرت بزرگ مقاومت کرد و شش ماه بعد قوی‌تر از همیشه ظاهر شد.

بهبود سریع استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین

زمانی که در بهار امسال، ممنوعیت چین نیمی از شبکه بیت‌کوین را خاموش کرد، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی‌های خود درباره رشد مجدد این شبکه را ارائه کردند. «مارشال لانگ» استخراج کننده و مهندس بیت‌کوین اهل تگزاس نیز به CNBC می‌گوید که از سرعت بهبود این رمزارز شگفت زده شده است. او در این رابطه گفت: «فکر می‌کردم که در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه سال آینده به این نقطه برسیم.» برخی از کارشناسان دیگر نیز تصور داشتند این فرآیند شش تا دوازده ماه دیگر طول خواهد کشید.

به گفته ژانک، دلیل بهبود سریع شبکه بیت کوین این موضوع بوده که ایالات متحده زمینه‌های لازم برای تبدیل شدن به مهد جدیدی برای استخراج را فراهم کرد. ژانگ توضیح می‌دهد که در ایالات متحده «اشتیاق زیادی برای رشد، ایجاد زیرساخت‌ها و استفاده از قدرت سرگردان» وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی