ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارپا برای تولید فناوری شارژ از راه دور پهپادها با Electric Sky همکاری می‌کند

اداره پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به «دارپا» به تازگی بودجه‌ای ۲۲۵ هزار دلاری به یک استارتاپ نوپا اهدا کرده تا فناوری شارژ از راه دور پهپاد تولید کند. این استارتاپ با تکنیکی به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

اداره پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به «دارپا» به تازگی بودجه‌ای ۲۲۵ هزار دلاری به یک استارتاپ نوپا اهدا کرده تا فناوری شارژ از راه دور پهپاد تولید کند. این استارتاپ با تکنیکی به نام Whisper Beam به آینده شارژ بی‌سیم برای وسایل پرنده امیدوار است.

دارپا در یک بیانیه خبری اعلام کرد که از طریق برنامه تحقیقات نوآوری کسب و کارهای کوچک بودجه‌ای را در اختیار استارتاپ Electric Sky واقع در سیاتل قرار داده تا اولین فرستنده موسوم به «پرتو نجوا» یا Whisper Beam جهان را بسازد. سیستم‌های شارژ از راه دور پهپاد در گذشته از لیزر و ریزموج‌هایی استفاده می‌کردند که هرچه دورتر می‌شدند، قدرت‌شان کمتر می‌شد.

ولی Whisper Beam می‌خواهد دقیقا مخالف این فناوری باشد. «رابرت میلمن» مدیرعامل «الکتریک اسکای» می‌گوید فناوری آن‌ها با نزدیک‌تر شدن به گیرنده قوی‌تر می‌شود. الکتریک اسکای با استفاده از یک فرستنده امواج رادیویی را ارسال کرده و بعد روی گیرنده یا همان پهپاد تمرکز می‌کند.

شارژ از راه دور پهپادها با تکنیک گالری نجوا

میلمن می‌گوید: «فناوری Whisper Beam معادل الکترومغناطیسی «گالری نجوا» است. در گالری نجوا یک شنونده از آن سوی اتاق می‌تواند صدای گوینده را بشنود، اما هیچ‌کس حتی کسانی که به‌طور مستقیم میان شنونده و گوینده قرار گرفته‌اند، نمی‌توانند صدا را بشنوند. صدا برای آن‌ها آن‌قدر ضعیف است که شنیده نمی‌شود.»

اگر بشر در آینده واقعا بخواهد از فناوری شارژ بی‌سیم برای این پهپادها استفاده کند، ابتدا باید بر مشکلات این فناوری چیره شود. الکتریک اسکای دقیقا قرار است همین نقش را ایفا کند و به ساخت و آزمایش فناوری‌هایی برای شارژ بی‌سیم در فواصل نزدیک بپردازد. در ادامه از نتایج این آزمایش‌ها برای ارتقای سیستم و افزایش مسافت استفاده خواهد شد. هم‌بنیان‌گذار الکتریک اسکای باور دارد که Whisper Beam می‌تواند با همه انواع پرنده‌های برقی کار کند.

«جف گریسون» هم‌بنیان‌گذار این استارتاپ می‌گوید: «غیرممکن بودن شارژ از راه دور افسانه‌ای بیش نیست. پیاده‌سازی این سیستم صرفا تاکنون اقتصادی نبوده است. ولی با این روش می‌توانیم هزینه‌های فرستنده زمینی و اندازه گیرنده روی پرنده‌ها را کاهش دهیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی