ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طعنه اوراکل به قطعی سرویس‌های آمازون: خدمات ما هرگز از دسترس خارج نمی‌شود

«لری الیسون» هم‌بنیان‌گذار اوراکل در جدیدترین جلسه گزارش درآمدهای این شرکت در اظهارنظری کنایه‌آمیز اعلام کرد که سرویس‌های میزبانی وب این شرکت هرگز از دسترس خارج نمی‌شوند. او این حرف‌ها را در شرایطی زده که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

«لری الیسون» هم‌بنیان‌گذار اوراکل در جدیدترین جلسه گزارش درآمدهای این شرکت در اظهارنظری کنایه‌آمیز اعلام کرد که سرویس‌های میزبانی وب این شرکت هرگز از دسترس خارج نمی‌شوند. او این حرف‌ها را در شرایطی زده که سرویس‌های وب آمازون (AWS) چند روز پیش چند ساعت قطع شده بود.

آقای الیسون به‌تازگی در جمع سرمایه‌گذاران اوراکل خاطره گفتگو با یک شرکت بزرگ مخابراتی را بازگو کرده است. مسئولان این شرکت ظاهرا به او گفته بودند نقطه تمایز اوراکل با رقبا است که سرویس‌های آن‌ها هرگز از دسترس خارج نمی‌شوند. الیسون می‌گوید این شرکت مخابراتی ظاهرا علاوه بر اوراکل از خدمات وب گوگل، آمازون و مایکروسافت هم استفاده می‌کند.

آن‌ها به الیسون گفته بودند سایر شرکت‌ها به اندازه اوراکل پایدار نبوده‌اند و این ویژگی یک مزیت قابل توجه برای این سرویس‌دهنده وب محسوب می‌شود. اظهارات الیسون در شرایطی اعلام شده که خدمات وب آمازون چند روز پیش دچار قطعی گردیده و سرویس‌هایی مثل نتفلیکس، دیزنی پلاس و سامانه‌های خانه هوشمند رینگ را از دسترس خارج کرده بود.

مدیرعامل اوراکل

اوراکل روی کسب و کار ERP حساب کرده است

الیسون می‌گوید در شرایطی که رقبایی مثل آمازون به ساخت چند دیتاسنتر معدود با ابعاد بزرگ می‌پردازند، استراتژی این شرکت ساخت شمار زیادی دیتاسنتر در اندازه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر است. این استراتژی باعث افزایش پایداری و اعتمادپذیری شده است، چون در صورتی که یک دیتاسنتر قطع شود، بقیه جای آن را پر می‌کنند. هم‌بنیان‌گذار اوراکل تاکید کرد که هدف آن‌ها کپی کردن همه محصولات و خدمات آمازون نیست.

اگرچه اوراکل هنوز از نظر سهم بازار و درآمد فاصله زیادی با AWS دارد اما الیسون یادآور شده که کسب و کار خدمات ERP ابری آن‌ها ظرف مدت پنج سال به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این شرکت در گزارش فصلی خود از افزایش ۶ درصدی درآمدها خبر داد. علت این رشد افزایش گرایش مردم به سمت کار از راه دور در دوره همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی