ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی تاشو
تکنولوژی

برندهای چینی برای رقابت با سامسونگ و ارائه موبایل‌های تاشو کمربندها را بسته‌اند

اوپو اخیرا با انتشار یک تیزر از گوشی تاشو خود تحت عنوان «فایند N» را منتشر کرد که احتمالا به زودی معرفی خواهد شد. از طرفی دیگر، هواوی نیز قصد دارد تا چند هفته آینده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

اوپو اخیرا با انتشار یک تیزر از گوشی تاشو خود تحت عنوان «فایند N» را منتشر کرد که احتمالا به زودی معرفی خواهد شد. از طرفی دیگر، هواوی نیز قصد دارد تا چند هفته آینده گوشی تاشو خود را روانه بازار کند و در همین حال شایعاتی درباره دستگاه تاشو ویوو نیز شنیده می‌شود. با این وجود به نظر می‌رسد تولیدکنندگان چینی تصمیم جدی برای حضور در بازار گوشی‌های تاشو دارند.

اولین گوشی تاشو اوپو فایند N نام دارد که طبق گفته این شرکت، نتیجه چهار سال تحقیق و توسعه آن‌ها محسوب می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد شرکت چینی برای تولید این دستگاه از نمونه اولیه شش نسل گوشی‌های تاشو استفاده کرده است.

گوشی تاشو

تولیدکننده چینی در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد که یک گوشی تاشو مدرن باید زیبا، قدرتمند، با وزن و اندازه «مناسب» و همچنین در حالت‌ها تا شده و باز به سادگی قابل استفاده باشد. اوپو همچنین ادعا می‌کند که در این گوشی موفق شده تا نقاط ضعف گوشی‌های تاشو قبلی از جمله چین‌خوردگی نمایشگر و دوام کلی دستگاه را برطرف کند.

با این وجود تاکنون هیچ یک از مشخصات واقعی این دستگاه مشخص نشده و در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) جزئیات تازه‌ای درباره آن منتشر خواهد شد.

از طرفی دیگر، Ice Universe افشاگر معتبر حوزه تکنولوژی اشاره می‌کند که پس از اوپو، هواوی نیز قصد دارد گوشی تاشو جدیدی به نام میت V را روانه بازار کند. ویوو نیز در سال آینده به زنجیره تولیدکنندگان چینی خواهد پیوست که قصد دارد گوشی تاشو خود را روانه بازار کند.

هرچند هم اکنون جزئیات زیادی در مورد این گوشی‌ها وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد هواوی میت V مشابه گلکسی زد فولد ۳ خواهد بود که سال جاری عرضه شد و غول فناوری کره از رکوردشکنی آن در پیش فروش خبر داده بود. درباره گوشی تاشو ویوو نیز عنوان شده که دارای یک صفحه تاشو بزرگ‌تر خواهد بود که ظاهر مشابه «هواوی میت X2» خواهد بود.

گوشی تاشو

طبق گزارش‌های ارائه شده می‌توان نتیجه گرفت که تولیدکنندگان چینی به دنبال حضور جدی در بازار گوشی‌های تاشو هستند و سال آینده سامسونگ به عنوان پیشرو اصلی این بازار رقبا جدیدی خواهد داشت.

به گزارش آٰژانس نظارتی DSCC سامسونگ حدود ۹۳ درصد از بازار گوشی‌های تاشو سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است و هرچند سهم سایر تولیدکنندگان بسیار کمتر از سامسونگ است، اما در سال آینده دستگاه‌های جدید و جذابی عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی