ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همراه اول
فناوری ایران

همراه اول برای مسدودسازی تماس‌های بین‌الملل کد دستوری ارائه کرد: مقابله با کلاهبرداری نوین

مشترکان همراه اول که علاقه‌مند به مسدودسازی تماس‌های بین‌الملل برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری هستند، می‌توانند سرویس محدودیت مکالمه بین‌الملل خود را فعال کنند. به گزارش دیجیاتو به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۵

مشترکان همراه اول که علاقه‌مند به مسدود کردن سیم کارت همراه اول در تماس‌های بین‌الملل برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری هستند، می‌توانند سرویس محدودیت مکالمه بین‌الملل خود را فعال کنند. چنانچه مشترک ایرانسل هستیدَ، می‌توانید مطلب سوزاندن سیم کارت ایرانسل با کد ملی را مطالعه کنید.

به گزارش دیجیاتو به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار‌ایران، همراه اول سرویس محدودیت مکالمه بین الملل (تماس 00 به شماره‌های خارج از کشور) را برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری خود در نظر گرفته تا بتوانند تماس خروجی به مقصد خارج از کشور را مسدود کنند.

این سرویس راهکاری مناسب برای جلوگیری از‌ سوء استفاده‌ برای کسانی است که نیازی به تماس بین الملل ندارند.

تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می توانند از طریق کددستوری #1*2922*10* جهت ‌ مسدودسازی تماس‌های بین‌الملل استفاده کنند. رفع محدودیت مکالمه بین الملل نیز با شماره گیری کددستوری #2*2922*10* انجام می‌شود.

این اپراتور بارها هشدار داده که مشترکان درصورت مشاهده تماس از دست‌رفته (missed call) به کد کشور تماس گیرنده در زمان تماس دقت کنند و در صورتی که در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کدهای 0098 یا 98+، کد دیگری مشاهده شد، بلافاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی کنند.

لازم به ذکر است همراه اول همسو با توسعه تکنولوژی و بسط زیرساخت‌های ارتباطی، همواره اقدام به ارائه و طراحی بسترهای ارتباطی امن بروز در راستای ‌ایجاد امنیت خاطر برای تمامی مشترکان ارتباطات سیار کرده است.

در حال حاضر «همراه اول» تنها اپراتوری است که سوئیچ انحصاری خود را دارد و به همین دلیل با پیاده‌سازی الگوریتم‌های شناسایی و مسدودسازی شماره‌ها در لبه شبکه، سرعتی بسیار بالاتر از هرگونه سامانه مدیریت تقلبی را داراست و روزانه بیش از چند هزار رنج شماره تقلبی، شناسایی و مسدود می شود.

بحث تماس‌های بین‌الملل مشکوک و کلاهبرداری از این روش موضوع تازه‌ای نیست. وزارت ارتباطات پیش از این بارها هشدار داده بود تا در صورت مشاهده تماس‌های از دست رفته با پیش‌شماره بین‌المللی به آن شماره‌ها دوباره زنگ نزنند چرا که هزینه‌های گزافی به آنها تحمیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد نرگسی
    محمد نرگسی | ۲۸ آذر ۱۴۰۰

    سیمکارت من ایرانسله مدتیه شماره های بین المللی باهام تماس میگیره با اینکه همه اونا رو بلاک میکنم ولی شماره های جدید دوباره تماس میگیرن با پشتیبانی ایرانسل صحبت کردم گفتند راهکاری ندارند فقط نباید به این تماسها پاسخ بدم حتی دنبال برنامه خاصلی برای بلاک کردن گشتم ولی چیزی پیدا نکردم که شماره رو بر اساس کد کشور بلاک کنه امیدوارم برای ایرانسل هم یک راه حلی بدهند

مطالب پیشنهادی