ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دلالی 50 هزار دلاری نمایندگی مرسدس بنز مشتریان EQS را فراری داد

جان رتینگر یکی از مشتریان مرسدس بنز پس از آن که متوجه شد برای خریدن یک دستگاه EQS 580 4Matic باید 50 هزار دلار بیشتر از بهای خودرو به نمایندگی مرسدس بنز به عنوان سود ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

جان رتینگر یکی از مشتریان مرسدس بنز پس از آن که متوجه شد برای خریدن یک دستگاه EQS 580 4Matic باید 50 هزار دلار بیشتر از بهای خودرو به نمایندگی مرسدس بنز به عنوان سود نمایندگی پرداخت کند، از خرید خود انصراف داد و به سراغ رقیب مرسدس بنز یعنی لوسید ایر رفت.

در حال حاضر خودروسازان به علت کمبود تراشه با مشکل کمبود عرضه مواجه شده‌اند و نمایندگی‌ها با سو استفاده از این قضیه خودروها را با قیمتی بسیار بالا و با حاشیه سود بسیار زیاد تحویل مشتریان می‌دهند.

این مسئله باعث افزایش خودروهای کارکرده نیز شده است.

جان رتینگر یکی از یوتیوبرهای معروف٬ به دنبال خرید یک دستگاه مرسدس بنز EQS 580 4Matic بوده است. از این رو او با مراجعه به یکی از نمایندگان مرسدس٬‌ سفارش خرید یک دستگاه از این سدان مدرن تمام برقی را ثبت کرده بود.

اما این خریدار پس از رسیدن زمان تحویل متوجه شد که علاوه بر پرداخت 119،110 دلاری قیمت خودرو باید 50 هزار دلار دیگر نیز به عنوان سود نمایندگی پرداخت کند.

بر اساس قانون خودروسازان نمی‌توانند دخالتی در قیمت نهایی عرضه خودرو داشته باشند زیرا در اصل این خودروها به نمایندگی‌ها فروخته می‌شود و سپس از طریق نمایندگی‌ها به دست مشتریان می‌رسد. از این رو می‌توان گفت که در این سیستم نمایندگان در واقع نقشه دلال‌‌های وطنی را در بازار بازی می‌کنند.

این اتفاق باعث شد که این شبهه به وجود بیاید که مرسدس با نمایندگی‌های خود در این مسئله شریک شده است و در حال افزایش غیر مستقیم بهای محصولات خود است.

در نهایت مرسدس این مسئله را رد کرده است و اعلام کرده که توانایی انجام چنین کاری را ندارد.

جان رتینگر نیز به سراغ شرکت تازه تاسیس و نوآور لوسید رفته و یک دستگاه لوسید ایر به جای مرسدس خریداری کرده است.

در حال حاضر صنعت خودروی جهان روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد و با کمبود تراشه، گسترش شیوع ویروس کرونا و همینطور فشار دولت‌ها به عرضه گسترده خودروهای برقی از مهم‌ترین چالش‌های این صنعت به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی