ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارگروه توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی ایجاد شد؛ راهی برای حل مشکلات یا پیچیده‌تر شدن چالش‌ها؟

به منظور رفع دغدغه های کسب و کارهای اینترنتی به ویژه در حوزه های نوآورانه و جدید، کارگروه نوآوری و توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی با حضور تشکل های بخش خصوصی و با دعوت از دستگاه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

به منظور رفع دغدغه های کسب و کارهای اینترنتی به ویژه در حوزه های نوآورانه و جدید، کارگروه نوآوری و توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی با حضور تشکل های بخش خصوصی و با دعوت از دستگاه های تخصصی ذی ربط، در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی راه اندازی می‌شود.

مرکز تجارت توسعه الکترونیکی اعلام کرده که پس از اجرای الزام اینماد برای پرداختیارها و طرح برخی دغدغه ها در مورد دریافت اینماد توسط کسب و کارهای اینترنتی به ویژه در حوزه های نوآورانه و جدید، کارگروه نوآوری و توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی با حضور تشکل های مرتبط با تجارت الکترونیکی زیر، و با دعوت از دستگاه های تخصصی ذی ربط حسب مورد، ایجاد می شود. به گفته این مرکز اعضای این کارگروه به شرح زیر هستند:

1- کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

2- سازمان نظام صنفی رایانه ای

3- انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

4- انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی

5- اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی

6- انجمن تجارت الکترونیکی تهران

غیبت انجمن فین تک که یکی از منتقدین اصلی طرح اینماد در ماه‌های اخیر بوده در این کارگروه قابل توجه است. گفته شده این کارگروه در واقع به عنوان یکی از زیرمجموعه های کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی فعالیت و بر تسهیل فرآیند صدور مجوز کسب و کارهای اینترنتی توسط دستگاه های تخصصی ذی ربط و توسعه نوآوری و کاربردهای تجارت الکترونیکی در تعامل با دستگاه های مذکور تمرکز خواهد کرد.

«مصطفی امیری» عضو انجمن تجارت الکترونیکی تهران باور دارد اینکه مرکز تجارت توسعه الکترونیکی تا به امروز نقش پلیس را بازی کرده نقشی بوده که برازنده این مرکز نبوده و از آنسو تاکید دارد اینکه بخواهیم باور کنیم تمام مشکلات با مذاکره و صحبت با این مرکز قرار است که حل و فصل بشود نیز یک موضوع رویایی است.

امیری به دیجیاتو می‌گوید که در دعوای دولت با دولت، این نهادهای دولتی هستند که زبان یکدیگر را بهتر می‌فهمند و شاید بد نباشد سر مشکلاتی که گریبانگیر اینماد و پرداخت یارها و دیگر فعالین فین تکی شده و نهادهایی چون بانک مرکزی و وزارت صمت را درگیر خود کرده، بگذاریم تا این صحبت‌ها توسط این نهادها انجام شود و صدای فعالین نیز شنیده شود. او در پاسخ به این پرسش که آیا ایجاد چنین کارگروهی فایده ای برای حل مشکلات اخیر دارد گفت: «مرکز تجارت الکترونیکی اگر به موضوع وارد کند، می‌تواند هشداری برای دیگران باشد و دیگر نهادهای دولتی نیز وارد شوند و شنونده صدای اعتراضات باشند.»

امیری با اشاره به اجرا نشدن قوانین برای دارندگان کارت خوان به دیجیاتو می‌گوید که در حال حاضر اعمال قانونی سلیقه‌ای در دولت صورت می‌گیرد و ابراز امیدواری کرد که این موارد در جلسات کارگروه مطرح شود تا بلکه برای آنها راه حلی پیدا شود.

او در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا در لیست کارگروه انجمن فین تک حضور ندارد ضمن بی‌اطلاعی از علت این موضوع، عواقب نبود این انجمن در کارگروه را ذکر کرد و گفت: «حذف کردن بازیگران در هیچ حوزه‌ای کار درستی نیست. صدای انتقادات همه باید شنیده شود و باور دارم که پای انجمن در نهایت به کارگروه باز خواهد شد.»

امیری در پاسخ به پرسش دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه اولین اقدام او در این کارگروه‌ها چه خواهد بود به دیجیاتو گفت: «شاید موضوعی چون رمز ارزها موضوع حساس برانگیزی باشد که قانون گزاری درباره آن سخت باشد اما مواردی مانند لند تک ها را می‌توان به راحتی مدیریت کرد و چالش‌های سختی ندارند که نتوان پیرامون آنها صحبت کرد. همچنین اگر بتوانم در کارگروه‌ها باشم سعی خواهم کرد تا گزارشات جلسه‌ها حتما جایی ثبت شود و اطلاع رسانی پیرامون آنها صورت بگیرد تا حرف‌ها فقط به طور شفاهی گفته نشود.»

لازم به ذکر است، کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی از سال گذشته و با ابتکار عمل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون اقدامات و پروژه های این مرکز، دریافت نقطه نظرات بخش خصوصی و برقراری تعامل سازنده با حضور تشکل های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای برتر تشکیل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی